Politika

Savjet Latić-Hulusić biračima 2. oktobra: Demokratija je ovdje plaćena krvlju i ne kockajte se sa njom

Režiserka i kolumnistica Nejra Latić Hulusić oglasila se na svom Facebook nalogu i dala svoju preizbornu poruku i biračima i onima koji trebaju biti birani.

FOTO: SCREENSHOT
FOTO: SCREENSHOT

Objavu sa Facebooka prenosimo u cijelosti:

Uskoro zvanično počinje predizborna kampanja. Nezvanična je počela odavno i već nam je izjela pola jetre. Stvari su dobro izašle iz insanskog sureta ove godine, a da ne biste do oktobra za tuđe fotelje postali navijači i sektaši pa pogubili prijatelje, familiju i dostojanstvo savjetujem da:

Ne slikate glasačke listiće ako ste glasali poštom i to ne radite ni na dan izbora ako glasate u domovini. To nije u duhu demokratskih izbora, a tajnost glasa je zakonom zagarantovana.

Papanski je slikati za koga ste glasali i objavljivati jer time ohrabrujete jednu ozbiljnu kriminalnu mašineriju iznude glasova, a koja radi tako što npr. ucjenjuje radnike otkazom ako ne donesu uslikan glasački listić za stranku za koju je direktor naredio. Pokušajte naći konkretne planove neke stranke za razvoj po prinicipu: Obećavaš nešto? Super! Kako to tačno planirate napraviti?

Pitajte se i njih KAKO?, a ne ŠTA? Svi mi možemo nalupati za dan šta hoćemo, skoro niko ne zna kako ćemo to ostvariti.

Glasajte za nečiju politiku, nikada protiv nekoga, jer kad stranka vodi kampanju protiv nekoga ili nečega obično znači da nema plan ili ne zna kako ga ostvariti ili je plan nerealan – pusta obećanja. Ne čitate samo naslove – danas skoro svaki medij pravi i čak i od citata naslovom kontekst koji želi.

Čitajte puni tekst i gledajte pune intervjue umjesto da ponavljate kao papige neki naslov ili isječak iz intervjua. Čitajte i o prošlosti kandidata i stranaka i informišite se o njihovim često promjenjivim stavovima na istu temu.

Gledajte i čitajte “dosadne” medije, one koji strogo prate kodekse.

Takvi mediji ne dozvoljavaju sebi spektakularne naslove radi klika ili gledanosti i moraju u priči obuhvatiti bar tri strane pa su im priče temeljitije, ali i dosadnije za ukus današnjeg glasača koji voli vruće, brzo, bezobrazno. Seksi novinar/ka ne znači i objektivan/a.

Naučite šta su i ko su “botovi”.

Čitajte i gledajte više izvora o istoj priči.

Većina komercijalnih medija nije nezavisna iako tako stoji u reklami, a istina o nečemu ili nekome je tačno na polovini. Znači, baci pola niz vodu i od jednih i od drugih. Pročitaj i pogledaj uvijek dvije strane, najbolje pet. I, pobogu, naučite nivoe vlasti, pročitajte kako se ko bira, a kako imenuje, znajte razliku između imenovanja i biranja, naučite šta su čije ovlasti, naučite više šta su otvorene liste i kome na listi idu glasovi, naučite šta su izborni pragovi, kako se biraju delegati u Domove naroda, naučite ko i kako imenuje vlade i vijeće ministara…

Ako niste spremni na to, ne provaljujte se na društvenim medijima i u kafani. Demokratija je ovdje plaćena krvlju i ne kockajte se sa njom.