Kolumne

LATINOAMERIKANA - mit i muzika: Kubanska

Kubanska muzika se razvija u brojnim pravcima od 16. vijeka kada su Španci donijeli sa sobom svoje pjesme i melodije Sarabandi i Čakona koje se mahom sviraju na žičanim instrumentima, ponajviše na gitari.

FOTO: ZINGINSTRUMENTS.COM
FOTO: ZINGINSTRUMENTS.COM
Ilustracija

Španski melos uticao je na formiranje kubanske pjesme koja se naziva Son. Stara kubanska pjesma pod nazivom “Son de la Ma Teodora” bila je toliko popularna da je na osnovu njenog ritma i melodije nastao čitav autohtoni žanr.

Sa dolaskom crnaca muzička kultura na Kubi razvila se u brojnim pravcima. Kreolska muzika je vrlo brzo osvojila srca Kubanaca. Kreoli su bili ljudi nastali iz veza crnaca sa bijelcima, koji su u svojoj krvi imali mješavinu svojih evropskih i afričkih predaka. Muzika domorodaca Taino indijanaca ukrštena sa muzikom crnih robova utrla je put ka veselim ritmovima Salse, Rumbe ili Mamba.

Muzika bazirana na crnačkim ritmovima igrala je takođe značajnu ulogu u organizovanju brojnih karnevala, kada su stanovnici plesali po ulicama velikih gradova poput Havane ili Santjaga. Kraj devetnaestog i početak dvadesetog vijeka, donio je eksploziju Kubanskih “velikih orkestara” koji su izvodili plesnu muziku. Mulati su izvodili nove muzičke forme poput Kontradansa, koji je veoma ličio na argentinski Tango.

Iz ove forme razvila se Habanera koju su kubanski mornari rado svirali i prenosili u druge zemlje.

Kuba je od sredine XVIII veka postala veoma popularna turistička destinacija, za bogatu klijentelu iz čitavog svijeta posebno SAD. Stoga je umjetnost zabave uznapredovala do neslućenih dimenzija, posebno forma muzičkog teatra. Popularna kabaretska forma Zarzuela privlačila je široku publiku na predstave gdje su mogli da se čuju zabavni komentari na račun vlasti i socijalnih problema.