Magazin

Brusnica kao snažan antioksidans: Ljekovita svojstva, upotreba i djelovanje

Ova biljka sadrži element koji sprečava bakterije da se vežu za zube, a takođe pomaže u prevenciji bolesti desni.

FOTO: UNSPLASH
FOTO: UNSPLASH
Ilustracija

Brusnice su pune vitamina C, A i E, kao i minerala kalcijuma, kalijuma, magnezijuma i gvožđa.

1. Smanjuju rizik od kardiovaskularnih bolestiSušene brusnice sadrže polifenole sa antiinflamatornim svojstvima, koji pomažu u smanjenju hipertenzije i sprečavaju nakupljanje trombocita, što smanjuje rizik od kardiovaskularnih problema.

2. Sprečavaju infekcije urinarnog traktaKonzumacijom brusnice unosimo u organizam veliku dozu proantocijanidina, koji su antioksidansi koji sprečavaju da se bakterije koje izazivaju infekciju zalijepe za zidove mokraćnih kanala.

3. Korisne su za ljude koji pate od dijabetesa tipa 2Brusnice imaju niži glikemijski indeks, zbog toga što nemaju dodatnog šećera, ili im je dodata mala količina šećera, pa je zbog toga manja reakcija na insulin.

4. Pomažu u očuvanju zdravlja zuba i desniOva biljka sadrži element koji sprečava bakterije da se vežu za zube, a takođe pomaže u prevenciji bolesti desni.

5. Poboljšavaju pamćenje i usporavaju razvoj demencijeIstraživanje britanskih naučnika pokazalo je da dnevna konzumacija šake brusnice značajno utiče na poboljšanje pamćenja ispitanika kada su u pitanju svakodnevni događaji (vizuelno epizodično pamćenje), na funkcionisanje neuronske mreže i na isporuku krvi do mozak (perfuzija mozga).

Brusnica se može konzumirati u sušenom obliku, u kapsulama, kao čaj ili kao sok.

Čaj se priprema tako što se jedna kašičica ploda prelije sa 2,5 dl ključale vode, ostavi poklopljeno do 15 minuta, a zatim se procijedi i pije do tri puta dnevno. Kada je sok u pitanju, dvije čaše nezaslađenog soka od brusnice dnevno su dovoljne za prevenciju. Brusnica se ne preporučuje osobama koje uzimaju lijekove protiv zgrušavanja, piše Patria.

Prihvati notifikacije