Kolumne

Blokada Tuzlanskog kantona se mora riješiti!

Sve je na papiru. Većih investicija u putnoj infrastrukturi Tuzlanskog kantona nema. Najvjerovatnije ubrzo neće i biti.

FOTO: PRIVATNI ALBUM
FOTO: PRIVATNI ALBUM

Nisu u prioritetu, bez obzira da li se radilo prema sve 4 strane svijeta. Prema Sarajevu preko Kladnja i Olova ima poboljšanja u posljednjih deset godina. Više Karaula nije prepreka. Put se stalno ispravlja i poravlja. To je dobro, ali sporo ide. Drugi pravac preko Banovića, Zavidovića prema Žepču je u papirima.

Važan jer bi to bilo najbolje povezivanje prema jugu na Koridor VC . Rekli bi ” sada ili nikad”. Ostaje sjever i istok. Istok je važan zbog veze sa Podrinjem koje ostaje strateški cilj zbog demografskog pražnjenja. I na kraju ostaju dva pravca koja su najlošija a najopterećenija, a to su doline rijeke Spreče i Tinje.

Privredno najrazvijeniji dio Tuzlanskog kantona sa gradovoma Lukavac, Gračanica i Srebrenik. Na tom prostoru živi oko 1/3 stanovništva. Sve u svemu radi se projektima koji pružaju mogućnost bržeg razvoja saobraćaju. Ono što je još veći problem ostaje pitanje željezničkog saobraćaja.

Naravno tu se radi povezivanje u sistem riječnog saobraćaja prema luci Brčko kao i status aeredroma Dubrave koji je od šireg regionalnog značaja. Sve kada se zbroji ostaje ključno pitanje finansiranja. Postavlja se pitanje modela kako doći do novca!?

U javnim prihodima toga novca nema u dijelu u kome se odnosi na poreze i naknade. Izbor je jedino u velikim kreditnim sredstvima koja su potrebna za infrastrukturu. Ograničenje je u fiskalnom kapacitetu fondova i budžeta Tuzlanskog kantona. Dugoročno za narednih dvadest i tridest godina investija u saobraćaj je nužna. Ostaje pitanje da li se može riješiti.

Od 2000. godine pomaci su mali ili nedovoljni. Ostaje pitanje kako dalje do 2050. godine kada se cijela slika privredne strukture Tuzlanskog kantona mijenja. Odgovor na ova pitanja se moraju dati. Koliko je to realno realizovati?

Odgovor moraju dati institucije Tuzlanskog kantona. Šansa za brži razvoj postoji. Iskorišteni potencijali su veliki. Najveći potencijal je u stanovništvu koje će biti sve mobilnije. Prostor i vrijeme postaje ključni faktor.

Šansa je za građevinsku niskogradnju i poduzetničke sposobnosti. Blokada Tuzlanskog kantona se mora riješiti. Vlada Tuzlanskog kantona je na potezu.