Magazin

Studija istražila kako pomoći konzumentima e-cigareta da prestanu pušiti

Oni koji su dobili pomoć u odabiru okusa i poruka podrške imali 55% veću vjerovatnost da će odustati

FOTO: PIXABAY
FOTO: PIXABAY

Pušači koji dobiju pomoć pri odabiru okusa e-cigareta koje koriste i koji prime SMS poruke podrške imaju mnogo veću šansu da prestanu s konzumacijom, pokazuje najnovije istraživanje.

Studija, koju je vodio londonski Univerzitet South Bank (LSBU), istražila je pod kojim uslovima e-cigarete mogu pomoći onima koji su ovisni o pušenju da se ostave te navike. Četvrtina je prestala pušiti nakon tri mjeseca, a njih još 13 posto smanjilo je potrošnju cigareta za više od pola, prenosi Guardian.

Istraživanje je također pokazalo da su oni koji su dobili pomoć u odabiru okusa i poruka podrške imali 55% veću vjerovatnost da će odustati u tri mjeseca od onih koji nisu dobili te usluge.

Lynne Dawkins, profesorica proučavanja nikotina i duhana na LSBU, rekla je kako pušenje ubije otprilike osam miliona ljudi diljem svijeta svake godine, a čak i neki od često najučinkovitijih tretmana imaju mali efekat na smanjenje broja pušača.

“Nakon ovog tretmana, 24,5% bilo je bez dima nakon tri mjeseca, a njih još 13% smanjilo je potrošnju cigareta za više od 50%. Jednostavnost prilagođene podrške kroz savjete o okusima i poruke podrške mogla bi imati veliki utjecaj u pomaganju ljudima da vode živote bez dima”, dodala je.

Istraživanje je ispitalo pet različitih pristupa kako bi se pokušalo povećati broj ljudi koji prestanu pušiti nakon što dobiju e-cigaretu kupljenu online. Korištene intervencije bile su: prilagođeni savjeti o tome koji proizvod, jačinu nikotina ili okus kupiti; kratke informacije o štetnosti vapinga u odnosu na pušenje; i podrška za tekstualne poruke. Neki su ljudi primili sve, drugi ništa, a neki su primili nešto, ali ne sve.

Savjeti o proizvodu, jačini nikotina ili pružanje informacija o štetnosti pušenja u odnosu na pušenje nisu poboljšali stope prestanka pušenja. Studija, provedena u suradnji s partnerima s University College London (UCL), University of East Anglia (UEA) i University of New South Wales (UNSW), regrutirala je 1214 sudionika putem društvenih mreža koji su učestvovali u istraživanju.