Butch (Paul Newman) i Sundance (Robert Redford) dva su odmetnika koji pljačkaju vozove na Starom zapadu. Kako zemlja postaje civiliziranija, posebna postrojba se unajmljuje da ih ulovi tako da par i njihova djevojka (Katharine Ross) bježe u novi život u Boliviji.
Prije nego što je postao scenaristički esejist, William Goldman je krajem 60-ih osvojio Oscara za scenarij koji prikazuje legendarne odmetnike Butcha i Sundancea, ne toliko u revizionističkom svjetlu, koliko u sepia tonu. Njegov razigrani scenarij miješa historijske detalje s velikim stepenom popustljivosti, što rezultira vesternom čiji je cilj ponovno osmisliti Zapad, ne onakav kakav je bio, već kao mjesto kakvo su svi željeli da bude.
Ostale recenzije:
Newman, njegovih blistavih plavih očiju nikad prodornijih, je Butch, vođa ozloglašene bande Hole In The Wall i vizionarski pljačkaš banaka. Redford, kojeg je režiser George Roy Hill slavno držao u krupnom planu kako bi utvrdio svoju prisutnost, razmišlja o dobroj prirodi Najbržeg revolveraša na zapadu, gledajući u kameru i pružajući savršen kontrast – i komičan i ozbiljan – za Newmana. (Inače, Warren Beatty je odbio ulogu, Steve McQueen je odustao 5 do 12, a Newman je prvobitno trebao glumiti Kida dok nije predložio zamjenu uloga s Redfordom – što samo pokazuje koliko slučajno može biti snimanje jednog klasika) Ross, u međuvremenu, zrači kao žena iza – a često i između – dva odmetnika, pružajući fizički i mentalni romantični interes za naša dva izrazito heteroseksualna heroja.

Dolazeći na kraju ljubavne afere Hollywooda s romantičnim pojmom Zapada, i na vrhuncu kasnijeg seciranja arhetipa Zapada, Butch Cassidy i Sundance Kid izbjegavaju pasti između ova dva stolca; umjesto toga nalazi vestern, kao i njegove središnje likove, u tranziciji.
George Roy Hill mogao bi se smatrati jedinim odgovornim za stvaranje onoga što sada doživljavamo kao ‘buddy movie’ (s režiserom i njegovim zvijezdama koje su se ponovo udružile za The Sting samo četiri godine kasnije), a njegov se utjecaj i danas može osjetiti u svemu, od franšize Smrtonosno oružje, do Thelme i Louise i šire.
Ali usput Butch Cassidy and the Sundance Kid odvajaju vrijeme da nam priušte najveći kinematografski skok s vodopada, i jedan najupečatljivijih i najelegičnijih završetaka jednog filma, dok Butch i Sundance doslovno blijede u foto-sjećanju.