Retrovizor

Filmofon u prošlost / Casino Royale: Najbolji James Bond film ikada

Filmofon u novom izdanju o filmu Casino Royale

casino royale
FOTO: METRO-GOLDWYN-MAYER
casino royale

Najbolja scena u historiji ere Jamesa Bonda Daniela Craiga koji se penzionisao pretprošle godine nema akcije, nema oružja, nema mućkanja ili miješanja martinija. Događa se u vozu, u vagon-restoranu, za stolom gdje se Bond sprema upoznati s računovođom zaduženom da mu doznači milione dolara za partiju pokera s visokim ulozima u Crnoj Gori.

Ulazi Vesper Lynd (Eva Green), koja sjeda i izjavljuje: “Ja sam novac”. Bond je zatim upušta u oholi flert, u kojem se prepiru o smiješnosti njegovog pokeraškog plana i nagađaju zašto oboje misle da je drugo siroče. Tipična predigra.

Ostale recenzije:

The Sixth Sense

Lock, Stock, and Two Smoking Barrels

Taxi Driver

Requiem for a Dream

No Country For Old Men

To je snažna mala scena, duhovita i zadimljena, nabijena prirodnom hemijom Greena i Craiga. I to je jedan od mnogih razloga zašto Casino Royale, u režiji Martina Campbella (iz GoldenEyea), radi tako briljantno.

Mračno romantičan, grub i prepun talentiranih sporednih igrača, film iz 2006. bio je jako osvježenje za franšizu, predstavljajući Craiga u vrhunskom stilu. U retrospektivi, sada kada je No Time to Die — njegovo posljednje poglavlje u ulozi Bonda — završeno, može se sa sigurnošću reći da je Casino Royale najbolji Bond film Craigove ere.

Film počinje s Bondom kao novim 007, koji konačno zarađuje svoju dozvolu za ubijanje i preuzima veliki zadatak: igra poker s visokim ulozima protiv Le Chiffrea (Mads Mikkelsen), terorista koji očajnički traži novac, čiju zloću dramatizira teški slučaj hemolakrije, stanja koje čini da mu oči suze od krvi.

Vesper se priključuje u međuvremenu, držeći konce u slučaju da Bond treba više novca da ga uloži u igru – ili u slučaju da ona treba prekinuti cijelu operaciju. Vesper i Bondovo nadobudno hoće li-neće li su ono što povezuje film, njihov dijalog i traumatsko povezivanje uzbudljivije od bilo koje akcijske sekvence.

Sa tim u vezi, Casino Royale pun je eksplozivnih, nezaboravnih akcijskih sekvenci, koje počinju crno-bijelom svađom u kupaonici između Bonda i pristaše kojeg Bond guši u umivaoniku. Zatim je tu izuzetno impresivna scena parkour jurnjave u kojoj glumi Sébastien Foucan, otprilike sedmominutna sekvenca u kojoj Bond lovi Foucanov lik po gradilištu na Madagaskaru.

casino royale
FOTO: METRO-GOLDWYN-MAYER
casino royale

Foucan je elegantan i okretan, penje se na nevjerojatne visine i skače s masivnih dizalica. (Craig je rekao da mu je scena sa ždralom promijenila život nabolje: “Kad sam započeo Casino Royale bojao sam se visine. A nakon toga više nisam.”)

Scena također pokazuje mentalitet ubijanja pod svaku cijenu novog 007-a; kada Foucan učini nemoguće i probije se kroz mršavi otvor u zidu, Bond ga slijedi jednostavno probivši cijeli zid. Craigov Bond bio je dovoljno uglađen da uđe u elitne krugove, ali je bio grub oko rubova; malo ranjen, malo ranjiv, ali uvijek spreman za tučnjavu.

Ali čak i uza sve što je Craig donio, Casino Royale bio je izvrstan primjer da su svi oko Bonda jednako zanimljivi, ako ne i zanimljiviji, od njega. Samo je Mikkelsen primjer za to, mrzovoljni negativac s trajno namrgođenim očima, čija ideja mučenja naginje prema BDSM-u.

Nakon što se njegove pristaše dočepaju Bonda, Le Chiffre se (nastrano!) osveti skidajući Bonda i opetovano ga udarajući po jajima, što je definitivno prvi put u franšizi. U stvarnom životu, i Mikkelsen i Craig željeli su da scena  bude još “brutalnija i luđa”, prije nego što ih je Campbell nježno zaustavio u njihovom naumu, podsjetivši ih na ograničenja kinematografije Bondovog svijeta.

Međutim, unutar tih granica, Campbell je pronašao način da ispuni zahtjevan zadatak predstavljanja novog Bonda svijetu, težak zadatak u sve nesigurnijoj filmskoj industriji. Svaki ciklus, nova zvijezda mora biti pažljivo odabrana i provjerena, stavljena kroz cijeđenje kako bi se osiguralo da on (a čini se da će to uvijek biti on) može nositi franšizu staru desetljećima u budućnost.

S obzirom na to da je Craig doveo do kasnijih izdataka vrijednih milijarde dolara, sada je jasno da je on bio pravi čovjek za taj posao. Ali njegova bi serija uspjela da prvi film nije uspio, ispunjavajući obećanje nove ere vrijedne gledanja. Vesper je možda bila novac u Casino Royaleu, ali zapravo je cijelo vrijeme bio Craig.

Prihvati notifikacije