Izlagači na simpoziju su prof. Dario Martinelli (Univerzitet Helsinki i Univerzitet Lapland), prof. Beat Föllmi (Univerzitet Strasbourg), prof. Mathieu Schneider (Univerzitet Strasbourg). S publikom također razgovara i dirigent i kompozitor Amaury du Closel, osnivač Forum Voix Etoufféesa (Forum Utišani glasovi). Ova organizacija, koja je jedan od partnera u realizaciji programa, bavi se proučavanjem i promocijom muzike koju je odbacio i stigmatizirao nacizam u Evropi.

“Danas se u Historijskom muzeju BiH bavimo muzikom, politikom i otporom, to su tri poveznice koje su neraskidive i nerazdvojive jer cijela historija je turbulentna i muzika kao vrsta umjetnosti ne može se odvojiti od politike, konteksta u kojem nastaje”, kazala je Elma Hašimbegović, direktorica Historijskog muzeja, za Bosnainfo.
Totalitarizam i holokaust
Program koji okuplja stručnjake i publiku različitog profila otvara razgovor o dvostrukoj poziciji muzike: s jedne strane, muzika je svjedočila rađanju totalitarizma i holokausta, a ujedno je bila sredstvo otpora protiv svih oblika fašizma.
Teme simpozija pristupaju muzici u širokoj lepezi društveno-političkih pravaca: od uloge muzike u stvaranju revolucije do muzike kao kritičkog, društvenog alata.

“U raznim turbulentnim vremenima ratova muzika ima izuzetno jak značaj i o tome govorimo na simpoziju koji će danas biti održan sa stranim predavačima. Napravili smo okrugli sto posvećen muzici i otporu te generalno muzici u periodu ratova, opsada kada je na svakodnevnom nivou bilo održavano jako puno koncerata, što klasične, što rok-muzike”, objašnjava nam Hašimbegović.
Okrugli sto posvećen je muzici kao otporu prema destrukciji rata u kontekstu opsade Sarajeva 1992-1995. Jedan od događaja koji je obilježio kulturni život Sarajeva pod opsadom je koncert u uništenoj Vijećnici iz 1994. godine, kada je pod dirigentskom palicom Zubina Mehte, Sarajevska filharmonija izvela Mozartov „Requiem“. O značaju ovog koncerta za građane Sarajeva i njegovim odjecima na međunarodnom planu govore svjedoci vremena. Ovom prilikom će biti ekskluzivno prikazan intervju sa Zubinom Mehtom.
Jedni se sjećaju pomenutog koncerta, drugi su čuli za njega, a malo ko ne zna da je tog junskog dana 1994. godine u razorenom dragulju Sarajeva hrabra postava Sarajevske filharmonije sa Zubinom Mehtom na čelu muzikom prkosila opsadi.

Kada su se pojavila glasine da će usred koncerta Vijećnica biti granatirana, maestro Mehta je potpuno smireno izrekao sada već kultnu rečenicu:“Pred nama su umjetnici – građani Sarajeva. Njih granatiraju već više od dvije godine. Jednu noć i mi ćemo dijeliti njihovu sudbinu”.
Otpor u gradu pod opsadom
“Dakle, muzika je bila veoma važan segment duhovnog otpora u gradu pod opsadom”, zaključuje direktorica Elma Hašimbegović.
Razgovori će biti zaokruženi koncertom protestnih i revolucionarnih pjesama, koji počinje u 19 sati.
Između ostalih, na repertoaru će se naći pjesme “Bella, ciao”, “Miss Sarajevo”, “Blackbird”, “Redemption song”, “Books are burning”…