Magazin

Mijenjat će se EU vozačke dozvole? Šta to znači za vozače u ruralnim prostorima?

Evropski odbor za promet i turizam raspavlja o nacrtu prijedloga kojim se žele revidirati pravila polaganja vozačkog ispita te izdavanje vozačkih dozvola.

FOTO: UNSPLASH
FOTO: UNSPLASH
Ilustracija

Predstavila ga je izvjestiteljica Odbora za promet i turizam pri Evropskom parlamentu, Karima Delli, a u javnosti je podigao puno prašine. 

Nova bi pravila najviše pogodila starije te vozače početnike.

Obnavljanje vozačkih dozvola 

Naime, vozači stariji od 60 godina trebali bi obnavljati vozačku dozvolu svakih sedam godina, stariji od 70 svakih pet, a svi stariji od 80 godina svake dvije godine. 

Prije produženja morali bi proći ljekarski pregled i kurs osvježenja znanja.

Uvođenje B+ kategorije

Također, promjene bi zahvatile i vozače većih automobila i to uvođenjem dodatne, B+ kategorije za automobile teže od 1,8 tona, kao što su dostavna vozila, pick-upovi i SUV-ovi za koje se smatra da češće sudjeluju u sudarima od lakih ličnih vozila. “Budući da se u promet u Uniji stavljaju sve veći i teži automobili, dozvola kategorije B za njih više nije prikladna“, stoji u pojašnjenju, piše Agroklub.

Vozači bi u tom slučaju morali izvaditi novu dozvolu, a položiti bi ju mogli samo stariji od 21 godinu

Strožija pravila za noćnu vožnju

Kada je riječ o novim vozačima, izvjestiteljica poziva na donošenje posebnih mjera za ograničenje brzine i potiče države članice da za njih uvedu strožija pravila, na primjer za noćnu vožnju, od ponoći do 6 ujutro ili kazne koje znače dobivanje kaznenih bodova ili gubitak bodova na dozvoli.

Cilj izmjene direktive je smanjiti broj smrtnih slučajeva s 20 hiljada, koliko ih je na cestama Evropske unije bilo prošle godine, te da do 2050. njihova brojka bude nula. Glasanje o ovom prijedlogu u Evropskom parlamentu planirano je za kraj 2023.