Svijet

Evropske medijske kuće tuže Google

Grupa evropskih medijskih kuća, uključujući austrijsku Styria Media Group, vlasnicu Večernjeg lista, 24 sata i Njuškala, podnijela je tužbu protiv Googlea, tražeći 2,1 milijardu eura odštete za izgubljene prihode od digitalnog oglašavanja.

FOTO: UNSPLASH
FOTO: UNSPLASH
Ilustracija

Grupa obuhvaća 32 medijske grupe iz Austrije, Belgije, Bugarske, Češke, Danske, Finske, Mađarske, Luksemburga, Nizozemske, Norveške, Poljske, Španjolske i Švedske, uključujući Axel Springer i Styria Media Group.

Tužbi su se pridružili i austrijski Krone, belgijski DPG Media i Mediahuis, danski TV2 Danmark A/S, finska Sanoma, poljska Agora, španjolska Prensa Iberica i švicarski Ringier.

“Medijske kompanije koje su podnijele tužbu pretrpjele su gubitke zbog oslabljene tržišne konkurencije, što je izravna posljedica Googleovog kršenja propisa”, stoji u priopćenju njihovih pravnih zastupnika, odvjetničkih ureda Geradin Partners i Stek, objavljenom u srijedu.

“Da Google nije zloupotrebljavao dominantni položaj, medijske kompanije ostvarile bi znatno veće prihode od oglašavanja i plaćale manje naknade za usluge oglasne tehnologije. Ključno je da je taj novac mogao biti reinvestiran u jačanje evropskih medija”, naglasili su advokati.

Grupa objašnjava da je tužbu podnijela pred nizozemskim sudom zato što je Nizozemska stekla reputaciju ključne jurisdikcije za tužbe za naknadu štete u Europi i zato što žele izbjeći multipliciranje tužbi u više europskih zemalja.

Tužbu su potkrijepili kaznom od 220 miliona eura koju je Googleu 2021. izrekao francuski regulator za tržišno takmičenje zbog poslovanja s tehnologijom oglašavanja i optužbama Evropske komisije iz 2023.

Glasnogovornica Googlea istaknula je u priopćenju da tužbu smatraju “špekulativnom i oportunističkom”.

“Google konstruktivno surađuje s izdavačima širom Evrope… Naši alati za oglašavanje prilagođavaju se i razvijaju u partnerstvu s tim istm oglašivačima”, dodala je.

Izdavači širom svijeta žale se već godinama na dominaciju velikih tehnoloških kompanija u oglašavanju na račun njihovih prihoda. Google je po analitičarima vodeća platforma za digitalno oglašavanje u svijetu, navodi Reuters.