Ekonomija

Zornić za Bosnainfo: "Kakve su okolnosti moram biti zadovoljan radom Terminala, ali u slučaju energetske krize..."

Obnovljeni terminali omogućavaju povećanje naftnih rezervi u BiH...

FOTO: FENA / BOSNAINFO
FOTO: FENA / BOSNAINFO

Hermedin Zornić, predsjednik uprave Operator Terminali Federacije BiH za portal Bosnainfo govorio je o stanju ovog preduzeća, ima li Federacija dovoljne zalihe nafte, šta se dešava sa terminalima, ali i koji su planovi u narednom periodu.

Kako je zadovoljan poslovanjem, da li sve ide po planu i da li je sve uredno, Zornić ističe kako je stanje bolje nego što je bilo, ali nije zadovoljan.

“Šta je u ovoj državi uredno? Kakve su stvari i okolnosti u kojima živimo i radimo, nisam zadovoljan. Problema ima svakako, ali u kakvom smo vremu bili prije tri i četiri godine, mislim da moram biti zadovoljan. Imajući u vidu da u narednim danima ulazimo u treći terminal, glavni projekat za Mostar smo završili, čekam reviziju, tako da uz Božiju pomoć, naredna godina bi mogla biti bolja”, govori nam Zornić.

Rezervi nafte ima za tri mjeseca

S obzirom na dešavanja kako u Ukrajini, tako i na Bliskom istoku, neminovno je da se refleksija odrazi na naftni sektor, o zalihama nafte Zornić ističe kako imamo dovoljno za tri mjeseca opskrbe.

Pročitajte još

Ono što je zakon o naftnim derivatima propisao mi imamo tromjesečne zalihe od ukopne vrijednosti ulaznih i izlaznih roba, ne možemo baš odgovoriti u sklučaju energetske krize. Međutim, puno je bolja situacija za razliku od nazad tri godine kad nismo nikako mogli odgovoriti, sad bi i nekako odgovorili, barem donekle što se kaže.

Imamo 7 miliona litara je zanavljeno, napunjeno i krenut ćemo sa kupovinom derivate već početkom naredne godine, jer tenderi traju dugo, to se baš razvuče. Imali smo tender za Živinice i to je trejalo godinu dana, tako da je meni već vrijeme, jer je završna faza gabaritnosti mart/april, tako da odma s januarom treba početi sa raspisivanjem javnog natječaja za kupovinu derivata i gabarite koji trebaju biti spremni.

Dakle, što se tiče naših obavezujućih rezervi ovo što imamo gabaritnosti u Živinicima to je sve napunjeno, ovdje očekujem da ću do kraja marta već krenuti sa zanavljanjem ovih gabarita koji su u završnoj fazi. To je neka uopštena trenutna slika, ali eto, nije to za pohvaliti”, mišljenja je Zornić.

Obnovljeni terminali omogućavaju povećanje naftnih rezervi u BiH, naglašava Zornić. Naftne rezerve su veoma male, a obnovom terminala one sada mogu biti višestruko uvećane.

Terminal Bihać nakon nekoliko godina dogovoren, naredni je Mostar

Sa četiri strateška terminala, FBiH će uskoro biti u mogućnosti da skladišti tečne terete sa kojima će se moći ispuniti obavezne zalihe naftnih derivata u skladu sa direktivnom 2009/119/EC.

Bihać je završen i nadzorni odbor je imenovan, sad čekamo da nadzorni odbor zasjeda. Mi smo izvršili odabir najbolje ponude, potpisali smo odluku, čekamo nadzorni odbor da nam da verifikaciju potpisa ugovora, jer naše nadležnosti koje zakon dozvoljava ne mogu preći taj dio. Tako da moramo imati tu saglasnost.

Trebao je nadzorni odbor da zasjeda, nadamo se da će to sve biti u narednih sedam dana, jer ne vidim nijedan razlog da se ne dobije saglasnost, to je sad već sve formalnost.

Ne znam zašto tenderi toliko dugo traju, evo imali smo ovaj proces oko Bihaća, početna vrijednosti tih radova prije tri godine je bila više od 9 miliona, četiri puta je taj tender padao, vrijednost mu je otišla na 19 miliona.

Pročitajte još

Desila se onda ukrajinska kriza, desila se korona itd, ali eto, ja nisam kompetentan da tumači zakonitosti, pogotovo u ovom dijelu zakona o javnim nabavkama, jer su to procedure uopštene koje nisu samo kod nas kompleksne.

Ja vidim istu stvar i kod kolega u rudnicima, telekoma, elektoprivrede ali i kod kolega u regionu, imaju strašnih problema. To je jednostavno tako usložnjen process koji se ne može baš adhock završiti, vrlo teško, pogotovo kad dobijete 10 ili 15 ponuda, sam način međunarodnih tendera koji prelazi preko 9 miliona KM, je dodatno otežavajući”, pojašnjava Zornić za Bosnainfo.

Ništa bez politike

Kako ističe Terminali Federacije BiH su javno preduzeće i imaju podršku politike, zahvaljujući kojoj su uspjeli popraviti nek stvari.

“Nažalost, ovdje je smisao svake pore u bilo kojoj oblasti taj politički odnos tih snaga. Sve se nekako, mislim, ja ne bih trebao govoriti o tome, ali to je tako, politika je dio koji se spušta na sve razine.Ja mogu slobodno reći da sam imao dobru potporu političku da se ova realizacija koja je stagnirala 30 godina da se jednom za sva vremena stavi na svoje noge i nadam se da ćemo u ove dvije godine to zaokružiti kako Bog zapovijeda”, tvrdi Zornić.

Za kraj našeg razgovora najavio je kako nastavljaju sa projektima i razvojem strateških objekata.

“Imamo neke projekte u najavi. Mi ćemo sad u ovom dijelu godine krenuti sa planom poslovanja za narednu godinu kroz studiju, kako finansijsku tako i uopštenog ciklusa rada. Predviđamo uporednu pripremu projekta koji će vršiti čišćenje terminala u Mostaru, da bi mogli adekvatno po završetku ovih radova koji će trajati u Bihaću kako bi mogli odmah se spustiti na Mostar i uporedo raditi na toj priči, da ne gubimo vrijeme, upravo zbog ovih zapetljanih procesa i tendera. Nadam se da smo u Mostaru već naredne godine”, kazao je Zornić za Bosnainfo.