Život

Zašto restorani brze hrane koriste crveno-žuti logo?

Prema psihologu i vodećem stručnjaku za boje, Karen Haler, to ipak nije slučajnost

FOTO: PIXABAY
FOTO: PIXABAY

Mnogi restorani brze hrane mogu se pohvaliti sličnim sadržajem menija, međutim ono što takođe vezuje mnoge restorane brze hrane jeste kombinacija crvene, žute i bijele boje.

Kombinacija boja na restoranima brze hrane navela je korisnika Reddita da se zapita:

„Zašto restorani brze hrane dijele istu šemu boja – crvene, žute i bijele. Prošao sam sinoć pored nekoliko i shvatio da mnoge kompanije brze hrane dijele istu boju kombinacije sa njihovim logom. Zašto je tako?”

Prema psihologu i vodećem stručnjaku za boje, Karen Haler, to ipak nije slučajnost.

Karen tvrdi da ove upadljive nijanse pomažu da namame kupce na vrata, a da oni toga nisu ni svjesni.

Prema postu podijeljenom na njenoj zvaničnoj stranici za savjetovanje o ponašanju, raspoloženje koje ova kombinacija emituje savršeno je za njihovo ciljno tržište.

Pravdajući teoriju naučnim istraživanjima, Karen je objasnila:

”Gledajući pozitivne psihološke kvalitete crvene i žute u odnosu na industriju brze hrane, crvena izaziva stimulaciju, apetit, glad, privlači pažnju. Žuta izaziva osjećanje sreće i druželjubivost. Kada kombinuješ crvenu i žutu, radi se o brzini i ishitrenosti. Uđi, jedi, izađi.”

Ona je dodala da je žuta najvidljivija boja na dnevnom svjetlu, zbog čega se oznaka u obliku slova M na McDonald’s restoranu vidi sa veće udaljenosti.

Jezik boja se prenosi u mozak brže od riječi ili oblika, jer djeluju direktno na naša osjećanja i emocije. Karen je otkrila zašto je McDonald’s nedavno promenio boje svojih mnogih prodavnica u zelenu, koja budi osećaj prirode i ekološki prihvatljivog.

Karen objašnjava da zelena boja pruža opušteniji i manje užurban osećaj, na način koji ona upoređuje sa Starbucksom, piše Večernji.hr.