Svijet

Robotaksiji više ne smiju voziti ulicama San Francisca

Kalifornijska regulatorna tijela oduzela su licencu robotaksi službi u vlasništvu General Motorsa (GM) nakon što su utvrdili da njihovi automobili bez vozača koji su nedavno počeli prevoziti putnike diljem San Francisca predstavljaju prijetnju.

FOTO: EPA-EFE/JOHN G. MABANGLO
FOTO: EPA-EFE/JOHN G. MABANGLO

Odjel za motorna vozila obustavio je uslugu na neodređeno vrijeme samo dva mjeseca nakon što je drugi državni regulator, Komisija za javne komunalne usluge, odobrila proširenje koje je podrazumijevalo 24-satne vožnje diljem San Francisca, prenosi Index.hr.

Odobrenje je uslijedilo nakon niza protesta, uključujući i one policijskih i vatrogasnih službenika koji su tvrdili da su vozila bez vozača ometala promet u hitnim slučajevima tokom faze testiranja. Cruise, robotaksi služba u vlasništvu GM-a, prisiljen je zaustaviti svoje operacije nakon što je zaključeno da njegovi robotaksiji predstavljaju “nerazuman rizik za javnu sigurnost”.

Pregazio pješaka

Regulatorno tijelo nije elaboriralo konkretne razloge suspenzije, ali ovaj potez dolazi nakon niza incidenata koji su pojačali zabrinutost. Ranije ovog mjeseca Cruiseov robotaksi je pregazio pješaka kojeg je udarilo drugo vozilo kojim je upravljao čovjek, podsjeća Associated Press.

Cruise je u saopćenju potvrdio da su njegovi robotaksiji prestali s radom u San Franciscu. Najavili su da nastavljaju surađivati s državnim i saveznim regulatorima u njihovoj istrazi o nesreći 2. oktobra u kojoj je sudjelovao robotaksi nazvan Panini.

Pješak je zadobio povrede opasne po život u toj nesreći. Cruise je naglasio kako njegovi inženjeri ispituju tu nesreću i rade na tome da robotaksiji poboljšaju svoj odgovor “na ovu vrstu iznimno rijetkog događaja”. Tokom suspenzije, Cruise će se i dalje moći oslanjati na vozila u autonomnom načinu rada, ali s čovjekom koji sjedi na vozačevom sjedalu i preuzima kontrolu kad god nešto pođe po zlu.

To je mjera opreza koja je desecima firmi omogućila da godinama testiraju tehnologiju autonomne vožnje diljem Kalifornije. Dok je Cruise suspendiran, drugi robotaksiji kojim upravlja Waymo nastavljaju voziti cijelim gradom. Waymo, koji je započeo kao tajni projekt unutar Googlea prije više od deset godina, posljednje tri godine nudi robotaksi usluge i u Phoenixu.

Testiraju uslugu u nizu gradova

Odluka o suspenziji predstavlja značajan udarac za GM i njegove ambiciozne ciljeve za Cruise. Proizvođač automobila iz Detroita predviđao je da će Cruise generirati milijardu dolara prihoda do 2025. godine, što bi bio ogroman skok u odnosu na prihod od 106 miliona dolara prošle godine.

Cruise testira uslugu robotaksija i u Los Angelesu, gdje već postoje prosvjedi protiv nje, kao i u Phoenixu i Austinu. Čak i prije nego što je objavljena odluka o suspenziji, činilo se da Cruiseovi robotaksiji idu u pogrešnom smjeru.

Grupa robotaksija naglo se zaustavila i blokirala promet u petak navečer u popularnoj četvrti San Francisca manje od 48 sati nakon što su dobili odobrenje za proširenje poslovanja u gradu. Gradski čelnici su nakon toga zatražili opoziv odluke koja je omogućila Cruiseu da naplaćuje vožnje bez vozača u cijelom gradu.