Region

Penzionera u Zagrebu šokirao račun za taksi: ‘Izašao sam iz bolnice i sjeo u prvi auto. Nisam mislio da će biti velike razlike u cijeni, ali sam se prevario‘

Grad Zagreb je nekada imao određenu najnižu i najvišu cijenu vožnje, ali mislimo da je to propalo nakon dolaska aplikacija, kažu taksisti.

FOTO: UNSPLASH
FOTO: UNSPLASH
Ilustracija / Na slici nije prikazan događaj iz teksta

Kao i svaki put kad ide u KB Sestara milosrdnica u Vinogradskoj ulici u Zagrebu, penzioner i 100- postotni invalid iz Samobora D.T. (85) pripremio je 16 eura za taksi do bolnice i natrag. Naime, autom prvo dođe do naselja Rudeš gdje ima parking za invalide, a dalje nastavi taksijem da ne mora tražiti parkirno mjesto kod bolnice. I uvijek ta cijena, jer uvijek ide Zagrebačkim taksijem bude oko 16 eura ukupno za obje vožnje.

Međutim, ovaj put ga je povratna vožnja od 4,74 kilometara šokirala jer mu je naplaćena 27 eura i 49 centi.

„Ja ne znam u kojoj državi mi živimo. Išao sam u Vinogradsku bolnicu doktoru odnijeti jedan bolnički dokument. Pošto nisam iz Zagreba žena i ja dođemo autom do Jablanske ulice u Rudešu jer tamo imamo parking za 100- postotne invalide i do bolnice uzmemo Zagrebački taksi. Dolazim svaka dva ili tri mjeseca pa onda platim osam eura do bolnice i osam natrag koliko košta vožnja“, rekao je penzioner, piše Jutarnji.hr.

S uslugama Zagrebačkog taksija koje uvijek koristi do sada nije imao nikakvih problema, ali kod posljednjeg je posjeta bolnici slučajno ušao u auto druge kompanije, RIDES USLUGE M&P j.d.o.o .

„Nakon što sam predao papirologiju ispred bolnice sam uzeo prvi taksi koji je tamo stajao jer nisam mislio da će biti velike razlike u cijeni, ali sam se prevario. Vožnju koju inače plaćam osam eura sada sam platio skoro 28. Sve što sam trebao u bolnici obavio sam u deset minuta i razlika u vremenu vožnje nije bila velika te nije bilo nikakve veće gužve koja bi činila razliku i opravdala ovu cijenu“, ispričao je.

„Zanimalo me ko o tome vodi brigu. Nazvao sam Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture oni su mi odgovorili kako s time nemaju nikakve veze već da pružatelji usluge mogu naplatiti koliko žele“, prenosi penzioner.

Od taksista je zatražio račun na kojem je na dnu kako kaže pisalo da poslovni subjekt nije u sistemu PDV-a po osnovi Članka 90. Zakona o PDV-u. Kako stoji na stranicama Narodnih novina članak 90. se odnosi na male porezne obveznike čija zarada prethodne kalendarske godine nije bila veća od 230 hiljada kuna odnosno oko 30 500 eura. Oni su odredbom Porezne uprave oslobođeni od plaćanja PDV na pet godina.

„Ja imam 85 godina i meni je svega već pomalo dosta. Ako naša država dopušta da neko naplaćuje uslugu koliko želi i pritom ne plaća PDV onda mi je jasno zašto je moja penzija samo 370 eura. Na kraju sam mu platio 28 eura i izašao jer ovo je pljačka države i penzionera“, završio je penzioner.

U razgovoru s ostalim zagrebačkim taksistima Jutarnji.hr saznaje kako je ovaj slučaj jedan od mnogih koji se svakodnevno događaju. Nakon što je Zakon koji je regulirao taxi usluge postao blaži to je, kako kažu, otvorilo vrata brojnim prevarantima i privatnim prijevoznicima koji manipuliraju ljude.

„Ima jako puno privatnika, obrtnika ili firmi s oznakom j.d.o.o. koji mogu po Zakonu određivati cijenu za vožnju koliku oni žele. Svatko osmisli svoj cjenik, odnese ga u Gradski ured za prostorno uređenje, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet koje ga zatim odobri. On je bez obzira stajala cijena jednog kilometra jedan ili sto eura legalan“, rekao je jedan taksist.

„Grad Zagreb je nekada imao određenu najnižu i najvišu cijenu vožnje, ali mislimo da je to propalo nakon dolaska aplikacija“, nadopunio ga je drugi.

“Svako autotaksi vozilo mora imati ugrađen taksimetar odobrenog tipa, osim u slučaju kada se naknada za obavljeni prijevoz određuje putem elektroničke aplikacije koja ispunjava uvjete iz Zakona. Također, ako vožnje naplaćujete putem taksimetra, morate na putniku vidljivom mjestu imati istaknut cjenik”, stoji na stranicama Upravitelja prijevoza RH. Unatoč tome taksisti često varaju svoje putnike.

„Oni imaju svoj cjenik koji je legalan i odobren od strane države no tu postoje razne cake kako pljačkaju ljude. Neki ne izdaju račune, izbjegavaju poreze, a drugi pak imaju digitalne taksimetre koji se mogu lako prepraviti. Stisnu nekakav skriveni gumbić pa mu se kilometar ne naplaćuje onako kako stoji u cjeniku već duplo ili troduplo više“, otkrio je jedan taksista.

Najčešće žrtve prevara su penzioneri i turisti, a bolnice, željeznički i autobusni kolodvori mjesta su na kojima vrebaju ovi prijevoznici.

„Ako vam se desi neka prevara možete se obratiti inspekciji, ali moje vam je iskustvo da je to uvijek na kraju varijanta pojeo vuk magare“, završio je taksista.

Kontaktirali smo prijevoznika koji je umirovljeniku troduplo naplatio vožnju, no odgovor na upit nismo dobili. Za pomoć oko cijele situacije obratili smo se i Državnom inspektoratu Republike Hrvatske. Oni su nas uputili na Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture koji su odgovorili kako naš mail šalju na daljnje postupanje. Odgovor ćemo objaviti čim ga dobijemo.