Kolumne

RJEČNIK POP KULTURE: Alli Nazimovoj nijemi film osigurao je memoriju vječnosti

Jedna od najzanimljivijih pojava nijemog filma, glumica Alla Nazimova, poslije svoje smrti 1945. godine postala je jedna od rijetkih pravih kemp ikona, koju kao takvu apostrofiraju autoriteti poput Philippea Corbesa ili Susan Sontag.

FOTO: MISHKIN STUDIO/WIKIMEDIA
FOTO: MISHKIN STUDIO/WIKIMEDIA

Rođena je 1879. godine u Jalti na Krimu, u Carskoj Rusiji kao Adelaida Leventon.

Njeni roditelji su bili Jevreji. Studirala je muziku na Konzervatorijumu u Sankt Peterburgu i postala veoma cijenjena kao violinista, dok se nije iznenada odlučila da studira glumu kod slavnog Stanislavskog u Moskvi.

Zbog snažnog antisemitizma, emigrirala je 1905. godine u Ameriku i vrlo brzo napravila ime na Broadwayu, glumeći emancipovane ženske karaktere u Ibzenovim komadima.

Ubrzo je počela da se zanima za film. Budući da je bila vrlo imućna, odlučila se da investira novac u nekoliko dekadentnih i bizarnih projekata koje je potpisao njen suprug Charles Bryant.

Najpoznatija je njena uloga u Salomi, prema djelu Oscara Wildea.

Njen prefinjen otmjeni lik i stilizovana gluma idealno su se uklapali u simbolistički pokret početkom dvadesetih godina XX vijeka.

Ono što se naziva dekadentnom estetikom “fin de siecle” pronašlo je u liku i djelu Alle Nazimove svog dostojnog interpretatora.

Nije skrivala svoje sklonosti ka pripadnicama ženskog spola i kratko je živjela u burnoj lezbijskoj vezi sa Natachom Rambovom, suprugom slavnog Rudolpha Valentina.

Sa Valentinom je glumila u jednom od svojih prvih filmova “Camille” i imala veliki uticaj na njegovu karijeru.

Iako se pojavila u jednom zvučnom filmu 1944. godine, poslije Salome, Alla Nazimova je već bila otišla uzasluženu penziju i memoriju vječnosti.