Ekonomija

Povećan broj žalbi potrošača u BiH: Ne žale se na poskupljenja, ali im smeta kvaliteta obuće

Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH u prvih devet mjeseci ove godine primila je 851 žalbu potrošača, što je za nešto više od 10 posto žalbi u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

FOTO: SINIŠA PAŠALIĆ/RINGIER
FOTO: SINIŠA PAŠALIĆ/RINGIER

Građani su se, kao i prethodnih godina, najviše žalili na usluge od općeg ekonomskog interesa (isporuka el. energije, grijanje, odvoz smeća, isporuka vode, telekomunikacije). Zabilježene su i komercijalne žalbe (reklamacije na kvalitetu proizvoda, garantne rokove), dok se manji dio žalbi odnosio na turističko- prijevozni sektor i financijski sektor, potvrđeno je Feni iz spomenute institucije.

“Kao i prethodne godine, Institucija je poprilično iznenađena da se manje od 1 posto ukupnih žalbi odnosi na poskupljenja, a to uglavnom žalbe se odnose na komentare potrošača o različitim cijenama u različitim dućanima”, kažu iz Institucije ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH pa nadodaju. da masovnijeg priliva žalbi potrošača o galopirajućem rastu cijena nije bilo.

Na pitanje jesu li se građani žalili i na kvalitetu pojedine robe, posebno voća i povrća, iz Institucije odgovaraju da su primili značajan broj žalbi i na kvalitetu pojedine robe, no u 99 posto predmeta to se odnosilo na kupljenu obuću.

Također, upitani žale li se građani i da su nekad jedne cijene na policama, a druge na blagajnama, kao i na akcijske cijene, koje to ponekada i nisu, iz Institucije ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH ističu kako se slično, kao i na poskupljenja. , manje od 1 posto ukupnih žalbi potrošača odnosilo se na ovakve slučajeve.

Povećan broj žalbi vezanih za online trgovinu

U protekle tri godine Institucija bilježi i povećanje broja žalbi vezanih za online trgovinu.

“Ono što je cijelo vrijeme evidentno kod ovih žalbi jeste da se u najvećoj mjeri ne odnose na žalbe na regularne trgovine i zakonski prijavljene, već na online kupnju proizvoda od neovlaštenih prodavača (ili fizičkih osoba, ili prevaranata) putem socijalnih mreža. Ovakve vrste žalbi proizlaze potrošačka prava i potrošača upućujemo u lokalne (županijske ili entitetske) MUP-ove, budući da se radi o kaznenim dijelima prevare i otuđenja”, napominju iz Institucije ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH.