Svijet

Na Pelješkom mostu večeras prvi put upaljena svjetla, sutra grandiozna ceremonija otvaranja

Protegnuo se Pelješki most nasred Neretvanskog kanala s jedne na drugu obalu od Komarne do Brijeste, a oko njega spektakl na kopnu i moru, piše Slobodna Dalmacija.

FOTO: ANTONIO BAT / EPA
FOTO: ANTONIO BAT / EPA

Pleše se linđo i ples od boja. Klape pjevaju. Tu su i Rimčeva Nevera sa strane Komarne, a Pulićev bolid dolazi iz Brijeste. Kako je snimio fotoreporter Cropixa, Nevera i Pulić sa svojim bolidom su se već i provozali mostom.

Ako ste pomislili da je otvoren Pelješki most, prevarili ste se. Ne, nije još otvoren, već se zbila generalnoj probi pod dirigentskom palicom Kreše Dolenčića na kojoj je još jednom potvrđeno da je sve je spremno za spektakularno puštanje u promet Pelješkog mosta.

Redatelj Dolenčić sve drži pod kontrolom – ni vrućina mu ne smeta premda je u zraku daleko iznad trideset stupnjeva, piše Slobodna Dalmacija.

Još nas samo sati i minute dijele od otvaranja Pelješkog mosta pa da konačno i prometno budu spojeni Komarna i Brijesta i da ono o čemu su generacije sanjale postane stvarnost. To će se zbiti u utorak kasno navečer kada će prvi automobili preko mosta. Pazi se na svaki detalj. Sve mora biti tip-top na sutrašnjoj svečanosti, jer ne otvara se Pelješki most svaki dan…

Podupiran s dvanaest stupova te dva upornjaka, kako se nazivaju početni i završni oslonac na kopnu, Pelješki most ukupne dužine 2,4 kilometara spojit će hrvatski sjever i jug.

Trebale su tisuće radnih sati kineskih i hrvatskih inženjera pa da se iznad neretvanskog kanala “vine” impozantna ovješena konstrukcija mosta, učvršćena s kosim zategama koje joj daju dodatnu vizualnu ljepotu, ali i prijeko potrebnu stabilnost.

Kada su točno prije četiri godine radnici tvrtke CRBC uvedeni u posao na zaraslim gradilištima u Komarni i Brijesti, ni najveći optimisti nisu mogli vjerovati da će se most dovršiti u zadanim rokovima. Zanimljivo je da su u most ugrađivani čelični segmenti od kojih je najveći bio dužine pedeset i dva metara i težio je 730 tona. Za izgradnju mosta utrošeno je 66 tisuća tona čelika i 70 tisuća kubika betona.

Posebnu ljepotu velebnom zdanju daje led rasvjeta, cestovna, dekorativna i signalna na vrhu pilona.

Latinska izreka kaže ” O ukusima se ne raspravlja”. Neki će reći da je rasvjeta prenaglašena, a neki da se moglo i bolje i šarenije osvijetliti. Međutim, projektant je išao na minimalna svjetlosna zagađenja uz isticanje linija mosta jer bila bi prava šteta da ovakav grandiozan objekt nije iluminiran.

Dominirajuća je topla bijela boja koja se dobro spaja s ostalim bojama materijala na mostu. Led svjetlosni izvori sa strogo usmjerenom optikom osvjetljavaju prometnicu bijelim svjetlom dok su stupovi mosta u različitim nijansama tirkizne, kraljevsko plave, ljubičaste, zelene. Boje se miješaju sve do zadnjeg trenutka kada će okupati grandiozni Pelješki most koji će sutra navečer primiti prve automobile i putnike.

Na generalnoj probi u Komarni zatekli smo načelnika pelješke općine Janjina, Vlatka Mratovića. On očekuje procvat Pelješca nakon otvorenja mosta. Već se vide pozitivni pomaci u povećanim cijenama nekretnina i interesu za kupovinu zemljišta na Pelješcu.