Lažna dilema
Direktor Osnovne škole “Safvet beg Bašagić”, te jedan od zagovarača i voditelja kurikularne reforme Namir Ibrahimović, za portal Bosnainfo izjavio je da se zapravo radi o lažnoj dilemi koja je stavljena pred nastavnike i roditelje. „Anketa upućena nastavnicima i roditeljima od strane Ministarstva došla je iz vedra neba. Ne postoji ni jedno ozbiljno istraživanje koji bi potvrdilo da će učenicima biti bolje ukoliko se čas skrati na 40 minuta“, rekao je Ibrahimović.On je mišljenja da se ovim postupkom među prosvjetne radnike i roditelje baca lažna dilema. Ono što je nužno, smatra Ibrahimović, je suštinska promjena obrazovnog sistema koja podrazumijeva aktivno učešće djece na času. „Bitno je da čas uključuje aktivnosti koje će kod djece pobuditi interes da istražuju i uče, da kad uđu u učionicu znaju da će napredovati. Samim tim, dužina časa, trebala bi poizilaziti iz aktivnosti koje se provode tokom časa. O tome bi se trebalo odlučivati na nivou škole, a ne od strane Ministarstva“, zaključio je Ibrahimović.
Kvazi reforma
Svoje izenađenje nisu krili ni u Sindikatu osnovnog obrazovanja i odgoja FBiH, gdje ističu da se o skraćenju školskog časa nikada prije nije razgovaralo. „Nama je sve vrijeme jasno da se ovdje ne radi o suštinskoj, već o kvazi reformi u kojoj se kuća gradi od krova, a ne od temelja. Mi godinama zagovaramo reforme koje će dovesti do kvalitetnijeg i pravičnijeg obrazovanja. Tu prije svega mislimo na reduciranje suvišnih sadržaja, te „obaveznih“ nastavnih časova i predmeta. Potrebno je da se uvede sistem izborne i fakultativne nastave koja će biti usmjerena ka sticanju funkcionalnog znanja i vještina učenika“, izjavio je predsjednik Sindikata Saudin Sivro.
Nezadovoljstvo ne kriju ni u Vijeću roditelja
Iako napominju da će zvaničan stav iznijeti sutra, kada ističe i rok za izjašnjavanje na anketu, iz Vijeća roditelja Kantona Sarajevo ne kriju svoje nezadovoljstvo. „Roditelji se s pravom pitaju zašto ovo pitanje nije bilo u javnoj raspravi? rekla nam je dopredsjednica Vijeća roditelja Kantona Sarajevo, Elma Dizdarević. Kao veliki problem ponuđene ankete, Dizdarević ističe i činjenicu da resorno ministarstvo nije ponudilo nikakvo pojašnjenju koja bi bila svrha skraćivanja školskog časa, da li bi to dovelo do poboljšanja obrazovnog sistema i na koji način.