Magazin

Hoće li pop zvijezde nastale umjetnom inteligencijom zavladati top listama?

Pjevaju, plešu, modeli su, ali ne postoje u stvarnom životu – virtualni influenceri pokušavaju se probiti iz metaverzuma na top liste, piše BBC. Od Alvina i vjeverica do Gorillaza, preko Hatsune Miku i Polara, muzičkoj industriji virtualni likovi pop zvijezda nisu strani. Poput mnogih stvarnih umjetnika, osvajali su nagrade Grammy, održavali koncerte kao hologrami, a i čak ih se može "otkazati" zbog kontroverznih komentara.

FOTO: INSTAGRAM
FOTO: INSTAGRAM

Noonoouri, digitalni lik koji je stvorio njemački dizajner Joerg Zuber, najnovija je virtualna influencerica s plavom kosom i licem lutke koja je sklopila diskografski ugovor. Stvorena korištenjem snimanja pokreta i napredne grafike, potpisala je ugovor s Warner Musicom kao prva umjetnica avatar, a koja se (praktički) druži s Edom Sheeranom, Duom Lipom, Cardi B i Ashnikko u jednoj od najvećih izdavačkih kuća u industriji.

Njezin vokal, djelomično stvoren korištenjem alata umjetne inteligencije (AI), doveo ju je do titule “AI pop zvijezde”. I dok Warner Music kaže da je umjetna inteligencija igrala samo manju ulogu u stvaranju Noonoourinog vokala, njezin potpis za izdavačku kuću dolazi usred sve veće zabrinutosti oko uloge koju umjetna inteligencija igra u stvaranju muzike i pitanja hoće li istisnuti ili prevariti umjetnike kopirajući njihov zvuk, stil ili sliku.

Marec Lerche, voditelj poslovnog razvoja u Warner Music Central Europe, kaže da Noonoouri i digitalne kreacije poput nje mogu ponuditi izdavačima više eksperimentiranja i fleksibilnosti. “Možete se pojaviti na različitim mjestima u isto vrijeme, možete promijeniti njezin stil u minuti – možemo natjerati Nonooouri da leti ako želimo, jer se njoj to čini prirodno. Ona je već digitalni lik pa u tom pogledu ima više mogućnosti nego s ljudskim umjetnikom”, kaže.

Noonoourijin zaokret prema muzici slijedi onaj još jedne vrhunske virtualne influencerice, Lil Miquele, koja je prva počela objavljivati ​​pjesme 2017., prikupivši milione pregleda za svoje muzičke videozapise na YouTubeu. Sve se to odvija u trenutku kada streaming dominira u muzičkoj industriji, a umjetnici, poput scenarista i glumaca u Hollywoodu, bore se za veći dio prihoda.

Virtualni influenceri mogli bi uznemiriti stvarne muzičare

Muzikologinja dr. Shara Rambarran kaže da virtualni influenceri koji su postali pop zvijezde ulaskom u arenu mogu uznemiriti stvarne muzičare “koji žele plasirati svoju muziku i ne moraju imati to dodatno natjecanje”. Kao gotovo potpuno virtualna kreacija, nova zvijezda Warner Musica nije baš vaš prosječni izvođač.

Slično “vocaloidima” poput Hatsune Miku – koji je evoluirao iz softvera za sintetiziranje glasa u potpuno skicirani lik – Noonoouri je stvorena korištenjem kombinacije različitih tehnologija za virtualni ples, pjevanje i hodanje pistama. Ima 400.000 pratitelja na Instagramu, manekenski ugovor i izgled lutke koji se može dotjerati ili transformirati pritiskom na gumb.

Zuber, koji radi u dizajnerskom studiju u Münchenu, kaže da je Noonoouri za njega “doživotni projekt”. Osmislili su ga on i njegov tim od pet ljudi kao lik koji je izvorno mogao govoriti o svjetskim problemima i isticati ih u živopisnom, 3D obliku.

“Počeli smo s kosom, crtežima tkanine, pokretima i svime, a ja sam obukao odijelo za snimanje pokreta kako bih hodao kao ona… kako bih definirao njezine pokrete, geste i sve”, kaže Zuber i dodaje da je tim želio dati Noonoouri glas koji zvuči više “tehničarski” nego ljudski – što je značilo preklapanje njegovog osnovnog vokala za lik s melodičnim zapisom profesionalnog pjevača.

Algoritmi su zatim korišteni za automatsko ispravljanje Noonoourinih originalnih vokalnih snimaka i pomoć timu da uskladi brzinu, tempo i visinu pjevačeva glasa. Njezin ugovor s Warnerom dolazi u jeku zabrinutosti u glazbenoj industriji zbog uspona tehnologije.

Među muzičarima su podjeljena mišljenja o umjetnoj inteligenciji

Dok su umjetnici kao što su Grimes i David Guetta rekli da prihvaćaju takvu tehnologiju kako bi eksperimentirali sa svojom muzičkom produkcijom, oni poput Stinga i Eda Sheerana kritizirali su upotrebu umjetne inteligencije. U međuvremenu, Hozier je nedavno rekao za BBC-jev Newsnight da bi razmislio o štrajku zbog prijetnje koju industriji predstavlja AI .

Jamie Njoku-Goodwin, izvršni direktor industrijskog udruženja UK Music, kaže da su mnogi u industriji uzbuđeni zbog mogućnosti koje AI može dati umjetnicima i producentima, ali ključno je shvaćanje regulatornog i pravnog krajolika tako da “može omogućiti ljudsku kreativnost, a ne je narušiti”.

“Radi se o tome da znamo na kojem se sadržaju i na kojim podacima AI obučava i o tome da osiguramo odgovarajuće označavanje kako bismo znali je li muzičko djelo generirano AI-jem ili nije”, rekao je Njoku-Goodwin.

Dr. Shara Rambarran pisala je o virtualnim muzičarima i kaže da, iako je malo vjerojatno da će trend digitalnih pop zvijezda prestati u budućnosti, također je malo vjerojatno da će uzurpirati stvarne ljude na vrhu ljestvica.

“To uopće nije nov koncept, oni su uvijek postojali u nekom obliku. Ali hoće li prestići sve u muzičkoj industriji? Mislim da neće. Mislim da će biti mjesta za sve. Uvijek će postojati još jedna inovativna kreacija o kojoj ćemo razgovarati i ako ovo ne uspije, nešto će je zamijeniti”, kaže ona, prenosi Index