Noonoouri, digitalni lik koji je stvorio njemački dizajner Joerg Zuber, najnovija je virtualna influencerica s plavom kosom i licem lutke koja je sklopila diskografski ugovor. Stvorena korištenjem snimanja pokreta i napredne grafike, potpisala je ugovor s Warner Musicom kao prva umjetnica avatar, a koja se (praktički) druži s Edom Sheeranom, Duom Lipom, Cardi B i Ashnikko u jednoj od najvećih izdavačkih kuća u industriji.
Njezin vokal, djelomično stvoren korištenjem alata umjetne inteligencije (AI), doveo ju je do titule “AI pop zvijezde”. I dok Warner Music kaže da je umjetna inteligencija igrala samo manju ulogu u stvaranju Noonoourinog vokala, njezin potpis za izdavačku kuću dolazi usred sve veće zabrinutosti oko uloge koju umjetna inteligencija igra u stvaranju muzike i pitanja hoće li istisnuti ili prevariti umjetnike kopirajući njihov zvuk, stil ili sliku.
Marec Lerche, voditelj poslovnog razvoja u Warner Music Central Europe, kaže da Noonoouri i digitalne kreacije poput nje mogu ponuditi izdavačima više eksperimentiranja i fleksibilnosti. “Možete se pojaviti na različitim mjestima u isto vrijeme, možete promijeniti njezin stil u minuti – možemo natjerati Nonooouri da leti ako želimo, jer se njoj to čini prirodno. Ona je već digitalni lik pa u tom pogledu ima više mogućnosti nego s ljudskim umjetnikom”, kaže.
Noonoourijin zaokret prema muzici slijedi onaj još jedne vrhunske virtualne influencerice, Lil Miquele, koja je prva počela objavljivati pjesme 2017., prikupivši milione pregleda za svoje muzičke videozapise na YouTubeu. Sve se to odvija u trenutku kada streaming dominira u muzičkoj industriji, a umjetnici, poput scenarista i glumaca u Hollywoodu, bore se za veći dio prihoda.
Virtualni influenceri mogli bi uznemiriti stvarne muzičare
Muzikologinja dr. Shara Rambarran kaže da virtualni influenceri koji su postali pop zvijezde ulaskom u arenu mogu uznemiriti stvarne muzičare “koji žele plasirati svoju muziku i ne moraju imati to dodatno natjecanje”. Kao gotovo potpuno virtualna kreacija, nova zvijezda Warner Musica nije baš vaš prosječni izvođač.
Slično “vocaloidima” poput Hatsune Miku – koji je evoluirao iz softvera za sintetiziranje glasa u potpuno skicirani lik – Noonoouri je stvorena korištenjem kombinacije različitih tehnologija za virtualni ples, pjevanje i hodanje pistama. Ima 400.000 pratitelja na Instagramu, manekenski ugovor i izgled lutke koji se može dotjerati ili transformirati pritiskom na gumb.
Zuber, koji radi u dizajnerskom studiju u Münchenu, kaže da je Noonoouri za njega “doživotni projekt”. Osmislili su ga on i njegov tim od pet ljudi kao lik koji je izvorno mogao govoriti o svjetskim problemima i isticati ih u živopisnom, 3D obliku.
“Počeli smo s kosom, crtežima tkanine, pokretima i svime, a ja sam obukao odijelo za snimanje pokreta kako bih hodao kao ona… kako bih definirao njezine pokrete, geste i sve”, kaže Zuber i dodaje da je tim želio dati Noonoouri glas koji zvuči više “tehničarski” nego ljudski – što je značilo preklapanje njegovog osnovnog vokala za lik s melodičnim zapisom profesionalnog pjevača.
Algoritmi su zatim korišteni za automatsko ispravljanje Noonoourinih originalnih vokalnih snimaka i pomoć timu da uskladi brzinu, tempo i visinu pjevačeva glasa. Njezin ugovor s Warnerom dolazi u jeku zabrinutosti u glazbenoj industriji zbog uspona tehnologije.
Među muzičarima su podjeljena mišljenja o umjetnoj inteligenciji
Dok su umjetnici kao što su Grimes i David Guetta rekli da prihvaćaju takvu tehnologiju kako bi eksperimentirali sa svojom muzičkom produkcijom, oni poput Stinga i Eda Sheerana kritizirali su upotrebu umjetne inteligencije. U međuvremenu, Hozier je nedavno rekao za BBC-jev Newsnight da bi razmislio o štrajku zbog prijetnje koju industriji predstavlja AI .
Jamie Njoku-Goodwin, izvršni direktor industrijskog udruženja UK Music, kaže da su mnogi u industriji uzbuđeni zbog mogućnosti koje AI može dati umjetnicima i producentima, ali ključno je shvaćanje regulatornog i pravnog krajolika tako da “može omogućiti ljudsku kreativnost, a ne je narušiti”.
“Radi se o tome da znamo na kojem se sadržaju i na kojim podacima AI obučava i o tome da osiguramo odgovarajuće označavanje kako bismo znali je li muzičko djelo generirano AI-jem ili nije”, rekao je Njoku-Goodwin.
Dr. Shara Rambarran pisala je o virtualnim muzičarima i kaže da, iako je malo vjerojatno da će trend digitalnih pop zvijezda prestati u budućnosti, također je malo vjerojatno da će uzurpirati stvarne ljude na vrhu ljestvica.
“To uopće nije nov koncept, oni su uvijek postojali u nekom obliku. Ali hoće li prestići sve u muzičkoj industriji? Mislim da neće. Mislim da će biti mjesta za sve. Uvijek će postojati još jedna inovativna kreacija o kojoj ćemo razgovarati i ako ovo ne uspije, nešto će je zamijeniti”, kaže ona, prenosi Index