Svijet

Da biste imali auto u Singapuru, morate platiti 100.000 eura. Za dozvolu, ne za auto

Cijena dozvole za posjedovanje velikog porodičnog automobila u Singapuru skočila je na rekordnu 101.000 eura.

FOTO: PIXABAY
FOTO: PIXABAY
Ilustracija

Grad-država uveo je 1990. godine 10-godišnji sistem certifikata o pravu na posjedovanje (COE) kao mjeru protiv gužvi u prometu. Stanovnici Singapura od tada moraju imati COE ako žele kupiti vozilo. Dozvole se prodaju svaka dva tjedna na aukcijama, a vlada kontrolira broj certifikata za prodaju.

Singapur je uz poreze i uvozne carine,najskuplje mjesto na svijetu za kupnju automobila. Primjerice, nova Toyota Camry Hybrid u Singapuru košta oko 250.000 singapurskih dolara, što uključuje trošak za COE i poreze. To je oko šest puta skuplje nego u SAD-u, piše BBC.

Postoje različite vrste COE za manje automobile, motocikle i gospodarska vozila. Cijene dozvole dosegnule su rekordne razine nekoliko mjeseci zaredom jer je oporavak nakon pandemije potaknuo potražnju.

Najniži COE za automobil košta 104.000 singapurskih dolara (oko 72.000 eura), što je gotovo trostruko više nego 2020. kada je tijekom pandemije bila manja potražnja za novim automobilima. Unatoč tome što je relativno malen, Singapur se redovno svrstava među države s najvećim brojem milionera na svijetu. Međutim, lokalno stanovništvo si ne može tako lako priuštiti dozvolu.

Vlasti su uvele ovaj sistem kako bi potaknule građane na korištenje javnog prijevoza, koji je rangiran kao jedan od najboljih na svijetu. Grad-država, s nekih 5.5 miliona stanovnika, prošle godine je na ulicama imala nešto manje od milijun osobnih automobila. Broj dostupnih novih COE-ova ovisi o tome koliko s cesta nestane “starijih” automobila.