Magazin

Vraća se Yugo: Retro dizajn, savremena tehnologija i veliko iznenađenje pod haubom

Nekadašnji nacionalni automobil bivše Jugoslavije, ponos tadašnje jugoslavenske autoindustrije i nekad uspješan izvozni proizvod, sada se vraća u potpuno novom izdanju.

FOTO: WIKIPEDIA
FOTO: WIKIPEDIA

Zastavin Yugo, koji danas uživa kultni status, prvi put se na cestama pojavio prije gotovo 45 godina, a baziran na prilagođenoj tehnologiji Fiata 127 stigao je i do američkog tržišta, gdje je izazvao veliko zanimanje kada se pojavio u prodaji, po cijeni od samo 3.990 dolara. No, zbog loše kvalitete i nepouzdanosti ubrzo je postao sinonim za neuspjeh, prenosi Biznis Info.

Ipak, njegova proizvodnja trajala je punih 28 godina – do 2008. godine. U međuvremenu, Yugo je postao ikona pop kulture, posebno u Sjedinjenim Državama, gdje je o njemu napisano nekoliko knjiga i pojavio se u brojnim filmovima. Njegova prepoznatljivost je još uvijek visoka, a postoji i snažna baza fanova ovog legendarnog modela u Srbiji, piše Nova.rs.

Sada se Yugo vraća kao potpuno novi automobil, a prve skice su već izašle. Predstavljanje dizajnerskog modela očekuje se ove godine, dok bi konačni prototip trebao biti prikazan 2027. na Expo izložbi u Beogradu.https://www.youtube.com/embed/wDoDikNL8LM?feature=oembed&enablejsapi=1&origin=https%3A%2F%2Fn1info.ba

Voditelj projekta je prof. dr. Aleksandar Bjelić, poznat po svom radu u njemačkoj automobilskoj i opskrbnoj industriji. Osigurao je prava na međunarodni zaštitni znak marke, a dizajn novog Yuga potpisuje srbijanski dizajner Darko Marčeta. Njegovi prvi nacrti uspješno su prenijeli proporcije i prepoznatljiv duh izvornog modela.

Novi Yugo bit će mali, pristupačan automobil, dostupan isključivo u izvedbi s dvoja vrata. Njegova tehnička osnova bit će platforma etabliranog industrijskog partnera, no Bjelić još ne otkriva o kojoj je firmi riječ. Ono što je sigurno je da će automobil biti moderan, štedljiv i u skladu sa svim sigurnosnim standardima.

Iako je u budućnosti planirana električna izvedba, novi će Yugo u početku biti lansiran s klasičnim motorom s unutrašnjim sagorijevanjem. Ova odluka je donesena iz praktičnih razloga – niža cijena i veći užitak u vožnji. Tako će se Yugo izdvojiti od ostalih retro modela poput novog Renaulta 5 ili VW ID Buzza.

Osim razvoja automobila, Bjelić planira i endurance rally, koji bi sljedeće godine trebao krenuti iz tvornice u Kragujevcu, preko Afrike, sve do Kilimandžara. Ova avantura moderna je verzija ekspedicije iz 1975. godine, kada je pet Zastava 101 uspješno prešla istu rutu.