Uprkos upozorenjima da krši Krivični zakon BiH i da o svemu postoje presude, Mazalica je govorio o “kvalifikaciji genocida u Srebrenici”, ali i iznio sramne tvrdnje o bijelim trakama u Prijedoru kazavši da su “laž, obmana, dezinformacija i propaganda”.
Dosta reakcija i duhova je probudilo gostovanje Sarajevskog ratnog teatra na Teatar Festu Petar Kočić u Banjaluci. Je li sporno gostovanje SARTR-a?
Ne opravdavam nikakvu hajku ni na direktoricu ni na glumce. Većinu lično poznajem. To su dobri ljudi i patriote, oni dobro rade svoj posao. Postoje određena neslaganja i to je potpuno normalna stvar u ovakvim situacijama. Nekada se i ja pitam kakav stav zauzeti. Predstava nije sporna, ali sporan je taj militantni naziv i prošlost tog teatra kada je postao propagandna jedinica ARBiH.
Kakva propaganda?
Sve su to teme koje su obojene ratom i o kojima postoje različita mišljenja. Neslaganje sa Srebrenicom, bijelim trakama, tenkovima, nazivanjem fašistima i agresorima zana se koga već.
Koga?Zna se na koga se misli.
Kćerka Milorada Dodika rekla je da taj teatar Srbe naziva agresorima. U kojoj predstavi to ima?Oni su na svom sajtu naveli ‘otpor fašizmu i agresiju’. Moja porodica je stara antifašistička porodica. Zna se kome oni prišivaju fašizam. Nastao je kako ste rekli, tokom opsade itd. Takvo pozorište u Republici Srpskoj ne postoji. Ko je bilo kom pozorištu rekao da se bavi tematikom Jasenovca, Dobrovoljačke itd? U RS ne postoji političko-propagandna kultura koja treba da služi političkim elitama.
Gdje SARTR i koga naziva agresorom i kako je nešto propaganda ako je istinito?Bijele trake nisu istina, to je dezinformacija. Kvalifikacija genocida u Srebrenici, postoje različita mišljenja.
Kršite Krivični zakon. Molim vas da pazite šta govorite. Postoje presude.Uvažavajući sve žrtve u Srebrenici i Prijedoru. Bijele trake su laž, dezinformacija, obmana i propaganda.
Brojne poruke podrške su stigle NPRS iz regije, kako to komentarišete?
Narodno pozorište ne pripada samo glumcima i teatru već svim građanima RS. To je nacionalno pozorište i trebalo je preispitati odluku pozivanja na festival pozorišta s militantnim nazivom. Ipak je sve to na granici. Pokušavam to da razumijem jer oni su se pokušali fokusirati na sadržaj predstave, a ne izvođača. Većina građana je bila protiv toga. Podrška teatru dolazi iz svijeta esnafskog, pozorišta, glume i drugih kulturnih grana, pojedinih novinara i univerzitetskih ličnosti. Većina ljudi koje ja znam ne podržava gostovanje SARTR. Ovo je prvi put da se SARTR pojavljuje pod tim imenom 2015. godine bio je u koorpodukciji. Banjaluka nije gadljiva ni prema Zagrebu ni Sarajevu. Mislim da ne treba nikoga eliminisati iz kulturne selekcije. Jedini problem je što je to pozorište osnovano tokom rata u cilju propagande.
Kada bi izbacili ratno i negirali sve presude bili bi vam uredu?Ne znam kako bi javnost reagovala. Nekoga uznemirava taj naziv ratni. Meni je taj rad umjetnosti u službi politike. Umjetnost treba biti slobodna.
Kako komentarišete reakcije koje je izazvala Gorica Dodik, je li ona kreira politiku SNSD-a?To što je ona iznijela tu informaciju, ona je bila dostupna i drugi su je imali, samo što nju očigledno najviše volite i šta god objavi je par ekselans tema. Slažem se s njom da nije trebalo učestvovati to pozorište.
Šta je rekao o izmjenama Krivičnog zakona RS, povlačenju sudije Ustavnog suda Zlatka Kneževića, rezoluciji o Kosovu te zaduženjima RS te drugim temama pogledajte u videu.