BiH

Samo ova evropska zemlja ima gore puteve od BiH

Kvalitet putne infrastrukture u Evropi je dosta šarolik.

FOTO: BIHAMK/ILUSTRACIJA
FOTO: BIHAMK/ILUSTRACIJA

Posebno se to dobro vidi iz podataka Izvještaja o globalnoj konkurentnosti Svjetskog ekonomskog foruma.

Prema njemu najbolji evropski putevi su u Nizozemskoj, a potom u Švicarskoj, dok se najbolji putevi u svijetu nalaze u Singapuru.

S druge strane, na samom evropskom dnu su putevi Bosne i Hercegovine, iza nas je samo Moldavija, s ocjenama 2,8 i 2,6.

FOTO: PRINTSCREEN
FOTO: PRINTSCREEN

Na svjetskom nivou BiH je 121 od 141 države, a Moldavija je na 127. mjestu u svijetu.

Koliko su nam putevi loši pokazuje i domaća statistika o broju saobraćajnih nesreća- dnevno ih se na našim putevima dogodi čak 100, piše Buka.

I stopa smrtnosti u Bosni i Hercegovini je visoka- 72 poginula lica na milion stanovnika što je daleko od prosjeka u EU (49 poginulih/milion stanovnika).

Pokazuje to I statistika BIHAMK-a.

Samo tokom protekle 2021. godine na bosanskohercegovačkim putevima dogodilo se ukupno 30.238 u kojima je život izgubilo 255 lica, 1.471 lica je zadobilo teže tjelesne povrede, dok je 8.328 lica pretrpjelo lakše tjelesne povrede.

“Prema navedenim podacima možemo zaključiti da se na području BiH dnevno tokom 2021. godine događalo u prosjeku nešto više od 82 saobraćajne nezgode, od toga oko 19 saobraćajnih nezgoda bude sa poginulim/povrijeđenim/ osobama”, navode u BIHAMK-u.

Prema riječima zvaničnika Udruženja za unaprjeđenje bezbjednosti saobraćaja najrizičniji putevi u BiH su magistralni put M17 koji povezuje granični prelaz Bosanski Šamac i granični prelaz Doljani, zatim dionice od Zenice do Maglaja, Doboj – Lukavac, Jablanica – Mostar, Bugojno – Gornji Vakuf, Krupa – Otoka i dionica puta Banjaluka – Jajce, takozvano Tijesno.

Na ovim putevima je značajan nedostatak u samom održavanju putne mreže, ne postoje zaštitne ograde, razna signalizacija.

Podsjetimo, preduzeće “Putevi RS” je krajem 2017. godine, 24 mjesta u RS označilo kao crne tačke, a prednjače dionice Ljubogošta – Pale, zatim Zvornik u pravcu Osmaka, a posebno kritična je relacija od Banja Luke ka Prnjavoru.

Na području Doboja su kritični svi ulazi i izlazi iz grada, naveli su tada u Savjetu za bezbjednost saobraćaj grada.