Sarajevo

Rupa do rupe, zakrpa! Ko pere pare na sarajevskim ulicama?

Sarajevo, grad koji najbolje na Balkanu oslikava pojam sklada u raznolikosti, kulturno-historijskog blaga, bespotrebne žurbe, inata, veselog duha, impresivnih građevina i asfalta kojim se hodi i stidi svaki stanovnik ove "metropole".

FOTO:  BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO

Žalosno je da su ulice Sarajeva svakim danom u sve gorem stanju, a neke čak nemaju ni trotoar na dionicama gdje bi to moralo biti obavezno.

Bezbroj rupa na kolovozu osim što užasno izgleda velika je opasnost i za vozače i za pješake. Zanimljivo je što se neke ulice u Sarajevu rade mjesecima, pa nakon završetka radove na istim tim ulicama dolazi do pucanja asfalta.

Jedna od tih ulica koja je frekfentna, a nije u nekom stanju za pohvalu je i Obala Kulina bana uz tramvajsku prugu, a upravo je to naša naslovna fotografija teksta.

Zanimljiva je i činjenica da sarajevske općine i KJKP Vodovod i kanalizacija d.o.o. Sarajevo nisu u najboljim odnosima, pa se nerijetko desi da se jedna ulica renovira, a nedugo nakon asfaltiranja, radnici ViK-a u istoj započnu radove, pa imamo “zakrpljene” ulice.

FOTO:  BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO
FOTO:  BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO
FOTO:  BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO
FOTO:  BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO

Povodom sve češćih prokopa na saniranim saobraćajnicama nedavno su ponovo reagirali iz Općine Stari Grad Sarajevo i pozvali Kantonalno javno komunalno preduzeće “Vodovod i kanalizacija” da pravovremeno saniraju svoje instalacije i prestanu praviti štete na novoasfaltiranim saobraćajnicama.

U saopćenju navode kako lokalna zajednica ulaže ogromne napore, ali i finansijska sredstva u sanaciju putne infrastrukture u Starom Gradu i nedopustivo je da je gotovo svaka saobraćajnica prokopana i to po nekoliko puta zbog kvarova na podzemnim instalacijama za koje su nadležni.

Apsurdni su i podaci općina gdje se izdvajaju milionska sredstva svake godine za sanaciju ulica, a one nikad gore nisu izgledale.

“Iako, KJKP”Vodovod i kanalizacija” dostavljamo i godišnje programe rada Općine Stari Grad na putnoj infrastrukturi, rijetko nailazimo na saradnju od strane ovog preduzeća i teško uspostavljamo partnerski odnos na projektima, uvijek sa istim izgovorom, a to je da KJKP”ViK” nema finansijskih sredstava”, ističu iz ove općine.

Obaveza općina, kao upravitelja lokalnih cesta, je da osigura kvalitetnu putnu infrastrukturu, ali to baš i nije izvodivo zbog stalnih radova ViK-a i njihovih međusobnih preslaganja.

FOTO:  BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO
FOTO:  BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO
FOTO:  BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO
FOTO:  BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO

Ništa bolja situacija nije ni u drugim sarajevskim općinama. Problem je i Općina Centar gdje se redovno voda slijeva niz asfaltirane ceste, a kao i uvijek dosad, rješenja nema, jer svi skidaju odgovornost sa sebe.

Što bi rekli asfaltiranje ulica u Sarajevu je Sizifov posao, tamam se ulica asfaltira, drugi radnici dođu, pa onda imamo ulice ko’ da su tek iz rata izašle.

Svjež primjer katastrofe je i dionica magistralnog puta M-18 Sarajevo-Vogošća u ulici Alipašina (od raskrsnice za stadion “Asim Ferhatović Hase” do naselja Šip), saobraćaj se više od 30 dana odvijao preko alternativnog pravca kroz ulicu Jukićeva, a ulica danas izgleda gore nego ikad. Navodno ponovo će se radovi nastaviti nakon zime.

Gdje god da okrenete, u koje god naselje da uđete, moći ćete da vidite rupu do rupe, na nekom mjestu bez šahta ili oštećen poklopac šahta, saobraćajni znak, klupu ili kontejner bez točkića. I naravno imat će Sarajevo opet radove u jeku turističke sezone i to će trajati mjesecima. Svaka nam čast koliko dopuštamo i koliko nam je za sve svejedno, ali neka, ponesite velik kišobran o pazite da vas “auto ne okupa kad pada kiša”!