Sarajevo

Novi direktor Turističke zajednice KS Haris Fazlagić za Bosnainfo: Imamo dva prioriteta ove godine

Nakon što je po novom Zakonu o sukobu interesa Kenan Magoda bio prinuđen podnijeti ostavku na mjesto direktora Turističke zajednice KS, prihvativši funkciju kantonalnog zastupnika u Skupštini KS, bilo je jasno da ćemo dobiti novog čelnog čovjeka za možda i najvažniju privrednu granu u glavnom gradu BiH.

FOTO: FACEBOOK / HARIS FAZLAGIC
FOTO: FACEBOOK / HARIS FAZLAGIC

Tako je na njegovo mjesto postavljen Haris Fazlagić.

On je već dugi niz godina bio zaposlen u Centru za sport i rekreaciju, a prije toga još duže je proveo u privatnom sektoru, pa će kako kaže znanja i iskustvo iz oba sektora iskoristiti da dodatni razvoj turizma u KS.

– Iako sam primarno radio u rivatnom sektoru imam dovoljno iskustva da znam kako funkcionišu preduzeća javnog sektora. Kao neko ko je radio u instituciji vezanoj za sport i kao čovjek iz marketinške struke mislim da nema nikakvih prepreka da novu ulogu obavljam profesionalno i stručno. Mislim da je sport jedan važan segment turizma i od važnosti za kvalitet života u nekoj sredini, a marketing je danas presudan i naš glavni cilj kao Turističke zajednice jeste nastavak kvalitetne promocije Sarajeva kao vrhunske turističke destinacije. Već ranije sam rekao da je to smatram broj jedan granokm privrede u kantonu – govori Fazlagić za Bosnainfo i na tom tragu nastavlja:

– Prethodno rukovodstvo na čelu s Kenanom Magodom je u posljednjem periodu uradilo ogroman posao na popularizaciji i transparentnosti sredstava. Mnogi su projekti podržani i puno više njih nego ranije. Ono što sam primjetio nakon prveih nekoliko dana uhodavanja da su uposlenici Turističke zajednice tako uhodani i organizovani, predani svome poslu. Uopće neće biti potrebni drastični rezovi, ja kao direktor dolazim samo kao svježa krv s možda nekim novim idejama – riječi su Fazlagića.

Kada su ideje u pitanju, promjene na čelu TZ, ali i ne samo TZ već u bilo kojem preduzeću, instituciji, kolektivu, mogu biti korisne bez obzira na činjenicu da je ista bila uslovljena zakonskim procedurama. Fazlagić ih već ima napretek.

– Ono što je plan za 2023. jeste pojačano učešće na sajmovima turizma. S tim smo dobro išli dosad i pokazalo se kao neophodan, pravi potez, nešto bez čega je nemoguće predstaviti ponudu širokom auditorijumu. Ove godine planiramo se predstaviti tržištima gdje nismo bili prisutni, pa tako imamo već dogovorena učešča na sajmovima u Francuskoj i Poljskoj, a potom je u planu da se predstavimo u Indiji i Brazilu, zemljama s ogromnim brojem stanovnika. Mi kao grad smo „poklopili“ da tako kažem zemlje regiona, Srbija, Hrvatska, Slovenija te zemlje s arapskog poluotoka. Njima je poznato šta sve Sarajevo kao vrhunska evropska destinacija nudi, ali nam je cilj dospjeti do šire populacije. Recimo, SAD odakle bi turisti koji dolaze u Evropu mogli da nas posjete – ističe Fazlagić.

On smatra da Sarajevo ne mora puno razvijati svoju ponudu, jer je ona sama od sebe izrazito bogata i višeslojna čime se malo ko u Evropi može pohvaliti. Od kulturno-historijskih bogatstava preko gastronomije do ratnog turizma.

– Potrebno je po mom mišljenju raditi više na približavanju našeg stanovništva turistima, da turiste prihvatamo i svojim gostoprimstvom natjeramo da se vraćaju i da šire sliku Sarajeva kao toplog grada u kojem su ljudi istaknuti kao najveće bogatstvo – smatra Fazlagić.

Iz perspektive turiste, prema njegovom mišljenju, na dvije stvari bi ponajviše Turistička zajednica trebala poraditi i on će na tome insistirati u ovoj godini.

– Šta bih je očekivao da bude bolje da sam turista? Prije svega na boljoj turističkoj signalizaciji, obilježenosti da su turistima lako uočljive i dostupne atrakcije koje imamo. Druga stvar, a živimo u takvom vremenu gdje je to neophodno je da gostima omogućimo besplatan interenet u najužem jezgru grada, ali i recimo na Ilidži gdje je ponajveća fluktuacija turista. Kada neko izađe s aerodroma da ima tu mogućnost besplatnog interneta barem jedan određeni period kako bi se što bolje i lakše snašli – riječi su Fazlagića.

U toku već dva projekta

U toku su već dva projekta za koja smatram da u mnogome mogu doprinijeti razvoju turističke destinacije Sarajeva. Prvo, to je Sarajevo Card gdje prvi put u historiji imamo tu mogućnost da turistima ponudimo mogućnost povoljnijeg pristupa muzejima, galerijama, kulturnim ustanovama, hotelima, restoranima… jedna sveobuhvatna ponuda po uzoru na svjetski poznate i uređene destinacije.

Drugo s čim smo krenuli ove godine, a to je danas jedan od najlakših marketinških načina promocije, je angažman influencera. Radimo na tome jer bi na taj način bili bi prisutni i u „najzabačenijim“ kutcima interneta i za Sarajevo bi mogli čuti oni koji ga nikako prije ne bi doživljavali – otkriva Fazlagić.