Kultura

Kulturna ekonomija! Muzeji kao superzvijezde

Svjetska ekonomija je svoj pravac u posljednjih nekoliko godina promjenila i za sobom donijelaneke nove sfere poput kulturne ekonomije.

FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO

Sve više postajemo svjedoci otvaranja galerija i muzeja kao i organizovanja blockbuster izložbi koje obilaze planetu zemlju. Sve veći broj ljudi je spreman da odvoji vrijeme i novac za posjetu nekih specijalnih izložbi ili muzeja.

Koliko je kulturna ekonomija u ekspanziji pokazuje i činjenica da Las Vegas ili ,,grad grijeha” otvara sve veći broj umjetničkih galerija uz kazina kako bi privukli veliki broj posjetilaca. Svaki mjesec umjetnički festival First Friday transformiše Las Vegas u kreativni raj sa galerijama, plesom na ulicama, ukusnomhranom i različitim zajednicama.

Iako nam je prva pomisao na ovaj grad slot mašine i noćni klubovi u nekoliko godina to se promjenilo i počelo bilježiti rast turista koji prate put kulture, a ne samo zabave. Takvu tradiciju počeli su pratiti i ostali svjetski gradovi kao što su Berlin, London, Mexico City koji umjetnicima nude podsticaj da se predstave široj publici.

FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO

Specijalne izložbe postaju sve veći trend koji muzejima i umjetničkim galerijama donosi veći prihod kao i popularizaciju određenih turističkih destinacija. Postajemo svjesni da sve više muzeja stiče status ,,superzvijezde” i tako prave svoj osobeni brend prepoznatljiv širom svijeta.

Muzej umjetnosti Metropolitan u New Yorku je već davno shvatio kako funkcioniše kreiranje svog brenda još davne 1908. godine kada su otvorili svoju radnju koja je dugo bila izuzetak dok i ostali muzeji nisu prihvatili i otvorili svoje radnje na brojnim lokacijama.

Nisu samo radnje te koje ostvaruju prihod muzejima u to kolo se uključuju i kafe barovi i restorani koji nude posjetiocu predah od razgledanja umjetnina. Jedan od primjera je i Narodni muzej u Stockholmu koji u svojim prostorijama skriva i restoran koji nudi bogat meni, veliki izbor vina i uživanje u dizajnu enterijera.

Pored restorana muzeji nude i savršen prostor za organizovanje različitih kulturnih događaja kao i savršenog ambijenta u kome bi se mogli realizovati neki poslovi za važne firme. Da li smo postali svjedoci prevelike komercijalizacije kulture ili smo samo digli kulturu na jedan viši nivo hedonizma koji prati današnju svjetsku ekonomiju i dozvolili sebi da spojimo kulturu sa zabavom.

Možda ekspanzija kulturne ekonomije dolazi i do nas i pitanje je časa kada će u punom jeku zakucati na naša vrata.