Za razliku od kuće, u stanu imate manje obaveza i troškova, ali i imate određene odgovornosti kako prema komšijama, tako i upravitelju zgrade.
Nažalost u Kantonu Sarajevo ima stanara koji ne shvataju važnost redovnog plaćanja održavanja zgrade, pa tako nerijetko dođe do neugodnih situacija.
Jedan od upravitelja koji je zadužen za 1800 ulaza u Kantonu Sarajevo, čije usluge koristi i preko 350 privrednih društava i institucija – Oki Upravitelj d.o.o. za portal Bosnainfo pojasnio je na šta se stanari žale, kolika su dugovanja i s kakvim se problemima suočavaju.
Kako ističu više je problema sa kojim se susreću tokom redovnog upravljanja i održavanja zgradama, a za Bosnainfo istakli su najznačajnija:
“Nezainteresovanost etažnih vlasnika za održavanje i upravljanje instalacijama i djelovima zgrada koji su njihovo (su)vlasništvo;
Nerazumjevanje i nedovoljna educiranost etažnih vlasnika o svrhi i načinu funkcionisanja upravljanja i održavanja zajedničkim dijelovima i instalacijama zgrade.
Mali iznos minimalne naknade za zajedničku rezervu odnosno iznos mjesečnih zaduženja etažnih vlasnika”.
Po trenutno važećim zakonskim propisima iznos minimalne naknade za zajedničku rezervu iznosio 0,25 KM/m2 za zgrade bez lifta i/ili hidrofleks postrojenja, odnosno 0,38 KM/m2 za zgrade sa liftom i/ili hidrofleks postrojenjem.
“Navedeni iznos se nije mijenjao od kada je osnovano upraviteljstvo na području Kantona Sarajevo, a u tom periodu naše društvo je prošlo kroz nekoliko inflatornih perioda i drugih ekonomskih kriza. Trenutno, prihodi zgrada i rashodi nisu dovoljni za akumulaciju sredstava i intenzivnije poboljšanje uslova življenja nego samo za redovno i obavezno održavanje higijene, liftova, protivpožarnih sistema i slično”, pojašnjavaju iz iz kompanije Oki Upravitelj.
Stanari nisu svjesni činjenice da dug ne zastarijeva poslije godinu dana, isti će se morati nekad platiti.
“Najveći dug etažnih vlasnika po osnovu uplatnica jedne zgrade jeste 230.569,00 KM, a ukupno dugovanje etažnih vlasnika za održavanje zajedničkih dijelova zgrada na kojima je naše društvo upravnik iznosi: 12.096.050,00 KM.
Ono što je bitno napomenuti da etažni vlasnici koji imaju dugovanja ne duguju upravnicima već svojim komšijama odnosno svojoj zgradi jer se iz tih sredstava finansiraju radovi i održavanje zgrade. Također, postoje zgrade koje imaju visok procenat uplate kao i iznose od nekoliko desetina hiljada KM na njihovim računima. Na računu jedne zgrade nalazi se 78.349,23 KM i etažni vlasnici ove zgrade imaju procenat uplate od 97,26%”, naglašavaju iz Oki Upravitelja.

S obzirom na nestabilne vremenske uslove i veliku količinu snijega koja je pala u Sarajevu, pa se kroz nekoliko dana ista i otopila, neki su se stanari koji žive na posljednjim spratovima zgrada žalili na curenje vode. Tu informaciju potvrdili su i iz kompanije Oki.
“Najčešći zahtjevi koje imamo od strane etažnih vlasnika odnose se na curenja vode na vodovodnim i kanalizacionim instalacijama, instalacijama centralnog grijanja i curenja sa krova zbog dotrajalosti hidroizolacije. Drugi problem se javlja jesu sve češći kvarovi liftova zbog starosti i dotrajalosti instalacija i opreme. Prosječna starost liftova na zgradama gdje je naše društvo upravnik je 30 godina.
U vrijeme intenzivnijih padavina kiše i snijega dolazi do povećanog broja zahtjeva zbog curenja vode sa krova kada je nažalost vrlo teško pristupati realizaciji otklanja kvara. Etažni vlasnici i predstavnici etažnih vlasnika ne planiraju značajnije radove i finansijska sredstva na preventivnom saniranju oštećenih dijelova krova već samo reaguju kada se pojavi curenje. Mi kao upravnik ne možemo samoinicijativno pristupati izvođenju radova i naplaćivanju istih već samo po nalogu i saglasnosti predstavnika etažnih vlasnika (osim u slučaju hitnih intervencija).
Ukoliko dođe do curenja vode sa krova zgrade predstavnik etažnih vlasnika upućuje zahtjev za otvaranje radnog naloga i izlazak na adresu te utvrđivanje činjeničnog stanja i planiranje daljih koraka. Nakon toga, naši uposlenici izlaze na adresu i konstatuju stepen kvara (hitna popravka ili nužna popravka) te ukoliko se radi o hitnoj popravci pravimo zapisnik i obavještavamo predstavnika etažnih vlasnika te radovima na sprečavanju curenja pristupamo odmah bez obzira na stanje na računu zgrade.
U slučaju da se radi o nužnoj popravci onda ako na računu zgrade ima dovoljno novčanih sredstava od predstavnika etažnih vlasnika tražimo saglasnost da se izvrše radovi uz prethodno dostavljeni predračun, a ukoliko nema novčanih sredstava onda pravimo zapisnik, predmjer i predračun i upozorenje etažnim vlasnicima sa definisanim rokom da obezbjede novčana sredstva za navedene radove”, pojasnili sui z kompanije Oki Upravitelj za Bosnainfo.
Uputili su i molbu etažnim vlasnicima da se prema zajedničkim djelovima i instalacijama zgrade odnose kao i prema dijelovima svog stana te da budu svjesni da je to njihovo (su)vlasništvo i da je prije svih njima u interesu da se prema istom odnose sa pažnjom dobrog domaćina.
“Etažni vlasnici treba da planiraju i izdvajaju svoja novčana sredstva za održavanje zgrade jer 16,80 KM (prosječni mjesečni iznos uplate jednog etažnog vlasnika na zgradama gdje je naše društvo upravnik) ne može biti dovoljno da se sa današnjim cijenama i tendencijom rasta istih kvalitetno održavaju dijelovi zgrade i poboljšavaju uslovi življenja”, zaključili su za Bosnainfo iz Oki Upravitelja.