IT

"Gospodin" među automobilima usporava prelazak na električne pogone

Mercedes-Benz je bio jedan od onih proizvođača koji su, unatoč regulatornim najavama o zabrani prodaje novih automobila na fosilna goriva od 2035. godine, svoje interne ciljeve postavili nešto ambicioznije.

Mercedes Maybach s680
FOTO: TOP GEAR
Ilustracija

Prije tri su godine tako bili najavili da će postati proizvođačem isključivo luksuznih električnih automobila najkasnije do 2030. godine, a na putu do toga će 2025. godine prodavati najmanje 50% vozila s baterijsko-električnim pogonima, prenosi Autonet.bug.

Međutim, tržišne okolnosti i potražnja slabija od očekivane odgodile su njihove planove. U sklopu objave godišnjih poslovnih rezultata iz njemačkog su koncerna objavili kako usporavaju s planiranom tranzicijom na potpuno električne pogone. Ona će se, prema sadašnjim procjenama, u potpunosti dogoditi pet godina nakon prvog roka, odnosno 2035. godine. Dakle, i početkom sljedećeg desetljeća bit će moguće kupiti Mercedesa s benzinskim ili dizelskim motorom, no izgledno je i da će on vrlo vjerojatno biti u nekoj od hibridnih izvedbi.

Pročitajte još

Sadašnja je procjena da će električna i hibridna vozila za ovu marku činiti 50% prodaje 2030. godine. O brzini sveopće elektrifikacije “odlučit će kupci i tržišni uvjeti”, a Mercedes-Benz će osigurati da sve potrebe svojih kupaca za različitim oblicima pogona mogu zadovoljiti i u duboko narednom desetljeću. Baterijsko-električna im vozila sada daju strateški kontinuitet, a ona s motorima na fosilna goriva taktičku fleksibilnost, stavljeno je na znanje dioničarima i ulagačima.

Trenutačno u prodaji Mercedes-Benza tek 11% čine električna vozila, a taj udio penje se na 19% kada im se pribroje i hibridi. Ipak, nade polažu u novu generaciju električnih modela, koje će predstavljati u narednim godinama. Oni će biti zasnovani na novoj platformi MMA, koja će ponuditi prilično primamljive karakteristike: doseg od preko 750 kilometara prema WLTP-u, potrošnju od tek oko 12 kWh na 100 kilometara te brzo punjenje, kojim će se 400 kilometara dosega moći dodati u samo 15 minuta.