Magazin

Ferrarijeve inovacije: S-duct sistem na mjestu na kojem dosad nije viđen

Ferrari je s novim SF-23 privukao pažnju vertikalnim usisnicima ispod bočnih usisnika za hlađenje čija je funkcija isprva bila predmet nagađanja.

FOTO: EPA-EFE/SCUDERIA FERRARI PRESS OFICE
FOTO: EPA-EFE/SCUDERIA FERRARI PRESS OFICE

Ali dobro upućeni izvori iz Italije potvrdili su da je riječ o interpretaciji S-duct sustava kakav se ranije koristio na nosu i koji će Ferrarijevi suparnici ove godine jako teško kopirati.

Drugoplasirana ekipa prošlogodišnjega prvenstva 14. februara je predstavila svoj ovogodišnji F1 bolid SF-23 koji su uživo prvi puta isprobali na Fioranu odvozivši 15 kilometara odnosno pet krugova u sklopu demonstracijske vožnje, a dan kasnije odradili su i prvi od dva dana za snimanje promotivnih materijala (100 km) koji im je poslužio kako bi provjerili sve sisteme i ispitali korelaciju podataka uoči prvoga testa u Bahrainu, donosi MAXF1.net.

Pročitajte još

Iako je Ferrari ostao vjeran konceptu koji su predstavili s prošlogodišnjim F1-75, bolid je temeljito dorađen kako bi se izvuklo više performansi uz poboljšanu pouzdanost i bolje korištenje Pirellijevih guma koje ove godine imaju novu konstrukciju prednjih guma.

Ali jedna od stvari koje su privukle najviše pažnje je Ferrarijeva interpretacija S-duct sistema i to na mjestu na kojem dosad nije viđena – na bočnim stranicama. Ulaz u S-duct sistem nalazi se ispod bočnih usisnika za hlađenje, a izlaz je s gornje strane bočnih stranica, ispod i iza halo zaštite.

Ideja ovakvoga sistema je iskoristiti zračnu struju visoke energije uhvaćenu ispod bočnih usisnika za hlađenje i poslati je s gornje strane bočnih stranica putem zakrivljenoga kanala, gdje se nalaze i horizontalni i zakrivljeni vertikalni prorezi za hlađenje, kako bi se ubrzao protok zraka.

Vrući zrak koji izlazi s gornje strane bočnih stranica je spor i niske energije pa je ovakav način ubrzanja strujanja vrlo učinkovit kako bi se poboljšao tok zraka prema zadnjem kraju gdje se nalazi i stražnje krilo i krilo ispod njega koje je od 2022. ponovno dozvoljeno pravilima.