Kultura

BOSNAINFO RECENZIJA │ Morate pogledati Netflixovu seriju 'The Gentlemen' Guya Ritchieja

Uzbuđenje oko nove serije "The Gentlemen" ne jenjava, s obzirom na njenu izvanrednu dinamiku i urnebesni humor. Svaka epizoda obiluje scenama u kojima se elegantna svjetlost aristokratije spaja s mračnim sijenkama gangsterskog podzemlja.

Theo James

Ritchiejeva vještina u prikazujući ovu koliziju svjetova na zapanjujuć način donosi nešto dosad neviđeno na malim ekranima.

Gledatelji su istovremeno iznenađeni i smijehom ispunjeni.

Ova serija donosi savršenu ravnotežu između nevjerice i glasnog smijanja koji će vas pratiti kroz svaku epizodu.

Kada britanski kapetan vojske Eddie Horniman (Theo James) bude privučen kući zbog iznenadne smrti svog oca – Archibalda Horatija Landrover Hornimana, dvanaestog vojvode od Halsteada – postaje neočekivani nasljednik očeve titule i cijele imovine, što izaziva nezadovoljstvo njegovog nepouzdanog i pomalo neuravnoteženog starijeg brata, Freddya (Daniel Ings).

Pozadina Archibaldovog komično idiosinkratičnog imena ostaje misterija, ali početni trenuci emisije kreću u prijatnom tempu. Osnovne razlike između hladnog i izračunatog Eddieja i nestalnog i glupog Freddya odmah su ilustrirane, i ne gubi se vrijeme ustanovljujući Eddiejevu naglu situaciju.

Nažalost po Eddieja, imanje također dolazi s prethodnim poslovnim dogovorom njegovog oca. To jest, s postojanjem visoko ilegalne ali visoko profitabilne podzemne plantaže marihuane ispod imanja. Mjesto je “operisano” od strane bande s nizom takvih operacija – sve skrivenih ispod imanja raznih drugih aristokrata koji su spremni uzeti debeo novčani stog u zamjenu za okretanje glave.

Treba napomenuti da je ovo gdje se veza između Netflixove serije “Gentlemen” i istoimenog filma iz 2019. godine počinje i završava.

Jedina stvar koju dijele je koncept plantaža koje su zakopane ispod domova britanskih aristokrata. Nijedan lik iz filma nije nikad spomenut u seriji.

Mali problem ovdje je što se Netflixova serija “Gentlemen” toliko odvaja od filma na kojem je navodno bazirana, da sam zapravo smatrala da je ometajuća ako to ne znate unaprijed. Trenutno sam provela dosta vremena razmišljajući gdje se postrojenje ispod Eddiejeve farme uklapa u širi imperij trave Matthewa McConaugheya Mickeyja Pearsona, samo da bih na kraju shvatila da Pearson… izgleda ne postoji u ovom svijetu? Bobby Glass, kojeg igra Ray Winstone, i njegova kći Susie (Kaya Scodelario) jednostavno vode… identičnu operaciju.

Priznajem, jednom kada ste prošli ovo, Netflixova serija “Gentlemen” se inače odvija kao sasvim pristojna samostalna britanska kriminalistička drama, iako s manje humora nego što sam očekivao od čovjeka koji nam je donio “Lock, Stock and Two Smoking Barrels“, “Snatch“, i doista “The Gentlemen” sam.

Drugim riječima, u seriji sigurno nema nikoga ko može stati uz bok Colinu Farrellu kao treneru – ili Hughu Grantu kao urnebesno sluzavom tabloidnom novinaru Fletcheru – iako je britanski komičar Guz Khanov kratki nastup kao ekscentrični prali novac vrlo smiješan. Isto tako, Dar Salim – koji je preskočio iz mnogo ozbiljnijeg svijeta Guya Ritchieja Zavjeta” u kratku, sporednu ulogu ovdje – pamtljiv je kao Francuz s talentom za nestajanje tijela, i duhovito je pijan kada se prvi put pojavi.

Kada je riječ o glavnoj glumačkoj postavi, James je potpuno uvjerljiv kao novi vojvoda od Halsteada – sa odgovarajućim aristokratskim naglaskom i primjerenom dozom sofisticiranosti – iako je njegov lik Eddie malo jednoličan. Daje mu se prostor da se kreće od trenutaka suverene sigurnosti do izbijanja suzdržane frustracije, ali, iako ima osam epizoda za istraživanje, nikada nije zaista jasno šta čini Eddieja jedinstveno sposobnim da odmah stane na svoje protiv podzemlja kriminala Engleske.

“Znate li šta volim kod britanske aristokratije?” Giancarlo Esposito u jednom trenutku pita Eddieja preko pića. “Oni su originalni gangsteri. Razlog zašto posjeduju 75% ovog državnog teritorija je jer su ga ukrali. Vilijam Osvajač je bio gori od Al Caponea.” Eddie je bio u vojsci, i on je vojvoda. Možda je to jednostavno dovoljno.Fabulozni Winstone je uvijek siguran u svoju ulogu Bobbyja Glassa, ali ne može se poreći da su ovo vrste uloga za koje je rođen. Scodelario je snažna kao ulično mudra Susie, u ključnoj ulozi koja svakako uzima više od nekoliko nagovještaja iz Rosalind Michelle Dockery iz filma – iako je Scodelario u centru pažnje tokom cijele serije.

Međutim, Vinnie Jones je iznenađujuće istaknut. Njegov blago govorni čuvar igre Geoff je zastrašujući i samouvjeren kad je potrebno, ali se inače ponaša s tišinom dostojanstva koja čini Jonesovo glumačko odabir prilično zanimljivim – pa čak i malo subverzivnim u svjetlu njegovih prethodnih uloga u filmovima Ritchieja poput Big Chris-a iz “Lock, Stock” i Bullet-Tooth Tony-ja iz “Snatch”.

Serija se prvobitno razvija kao niz misija Grand Theft Auto, dok Eddie pokušava izvući svoju porodicu i dom iz operacije Glass i nalazi se kako obavlja razne usluge za vrtlog prevaranata i luđaka. No, konačno se uspijeva smjestiti u jasniji put dok se približava svom vrhuncu. Niti koje su se činile napuštenim na kraju se ponovo povezuju s radnjom, ali konačni rasplet serije je mnogo mirniji od završnih sukoba u filmovima Ritchieja poput “Snatch” – ili originalnih “Gentlemen“, da budemo precizni.

The GentlemenGuya Ritchieja je elegantan, stiliziran i vrlo dobro glumljen – i ima dovoljno zamaha da ga odvede do mlake, ali efektivne završnice. Međutim, prilično je zbunjujuće koliko je ova serija odvojena od fantastičnog filma na kojem je zasnovana.

Smijeh je mnogo manje prisutan nego u najboljim kriminalističkim komedijama Ritchieja, a duža, epizodična struktura televizije ovdje jednostavno ne isijava istom energijom kao njegovi filmovi općenito.