Kultura

BOSNAINFO RECENZIJA: "The Report" - dubinska analiza političke drame koja će vas ostaviti bez daha

"The Report" je politički triler zasnovan na činjenicama koji pruža uvid u tamnu stranu borbe protiv terorizma.

Scott Z. Burns, američki scenarista i producent, poznat po filmu “Side Effects” koji je režirao Stiven Soderberg, preuzeo je režisersku stolicu u svom prvom filmu. Inspirisan novinskim člankom “Rorschach and Awe” objavljenim u Vanity Fair, Burns je kreirao politički triler “The Report”, koji se bavi stvarnim događajima nakon napada 11. septembra i programom CIA vezanim za pritvor i ispitivanje osumnjičenih u borbi protiv terorizma.

Film prati Denijela Džounsa (Adam Driver), odlučnog službenika-idealistu koji je zadužen od strane senatorke Dajane Fejnstejn (Annette Bening) da vodi istragu o programu CIA. Njegova neumoljiva potraga za istinom otkriva šokantne informacije o brutalnosti, nemoralnosti i neefikasnosti programa. Denijel postaje žrtva političkih spletki kako bi se istina sakrila od američke javnosti.

Izveštaj o CIA torturi obuhvata desetogodišnji rad sa skoro 6700 stranica. Iako je tema duboko teška, Burns je odabrao klasičan narativni pristup, a Adam Driver kao protagonist doprinose privlačenju pažnje. Film prikazuje flešbekove koji prate dramatične odluke i događaje koji su doveli do prihvatanja programa mučenja.

Burnsov film istražuje moralne i pravne dileme, otkrivajući izgovore i opravdanja iza šokantnih metoda mučenja. Glavni argument za ovakav pristup bio je brzi pristup informacijama, a dramatizacija prikazuje ljude koji opravdavaju svoje postupke zarad političkih poena. Adam Driver je u ulozi neustrašivog Denijela Džounsa suvereno odigrao ulogu borbe protiv sistema koji želi sakriti istinu.

The Report” je politički triler zasnovan na činjenicama koji pruža uvid u tamnu stranu borbe protiv terorizma. Iako informativan, film je statičan i nedostaje mu dramatični naboj, pa bi se rigorozno bavljenje činjenicama možda kvalitetnije ostvarilo kroz dokumentarni žanr.