Osim toga, po zvaničnoj statistici, hrana je u aprilu u prosjeku skuplja za 6,4 odsto nego u četvrtom mjesecu prošle godine.
Izvršni direktor Udruženja za zaštitu potrošača “Don“ iz Prijedora Murisa Marić kaže za Fenu da nijedno udruženje u RS nije imalo obavezu da prati efekte, niti je u to praksi moguće ispratiti na vjerodostajan način.
– Međutim, činjenica je da su na spisku proizvoda sa nula odsto maržom uglavnom oni koji se ne nalaze u svakodnevnoj potrošačkoj upotrebi domaćinstava. Podsjećam da su na tom spisku kečap, sok od paradajza, marmelada i slično. Doduše, ima mlijeko sa 1,5 odsto masnoće – dodaje Marić.
Po njenim riječima, na kraju se sve svede na reklamu trgovačkih lanaca u kojoj svi učestvujemo.
– Potrošač uđe u tu trgovinu, u očekivanju da će zaista naći nešto jefitinije što mu treba. Međutim, podaci statistički koji mjere indeks potrošačkih cijena, po evropskim standardima, pokazuju da mi i dalje imamo veliku inflaciju i da je hrana sve skuplja – ističe Marić.
Sve u svemu, kako kaže, potrošači su zbunjeni i obmanuti i plaćaju hranu i usluge po visokim cijenama.
Kampanju “0 % marže“ predstavio je ministar trgovine i turizma RS Denis Šulić početkom marta ove godine.
– Proizvođači, distributeri i trgovci odrekli su se marže na 30 proizvoda, uglavnom prehrambenih koji su u prosjeku jeftiniji oko 20-30 odsto – rekao je Šulić.
U Republici Srpskoj u toku je i kampanja „Društveno odgovorni“ u kojoj je sniženo oko 500 artikala različitih roba koji su dio kampanje. Međutim, potrošači često svjedoče istim cijenama proizvoda koji su u ovoj kampanji i koji nisu. Tako kilogram šećera od dva proizvođača u jednoj trgovini košta identično, iako je jedna vrsta šećera u kampanji “Društveno odgovorni“.