Ekonomija

Zbog ovog čovjeka je BiH ostala bez McDonald'sa. Znate li ko je on?

U nastavku prenosimo članak iz 2011. godine kada je i otvoren prvi McDonald'sa u Sarajevu koji hronološki prikazuje stanje poslovanja suvlasnika Harisa Ihtijarevića.

FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO

Alija Behmen pojeo je danas prvi hamburger u restoranu McDonald’sa u Sarajevu nakon što je rukovodstvo njegove stranke sinoć otvorilo ovaj restoran. Njegove stranačke kolege Željko Komšić, predsjedavajući Predsjedništva Bosne i Hercegovine i Zlatko Lagumdžija, predsjednik SDP-a BiH, sinoć su zvanično otvorili restoran protiv čijeg se suvlasnika trenutno vodi istraga Finansijske policije. Behmen za Žurnal kaže da nije čuo za istragu.

“Ne znam da postoji istraga. Neka policija istražuje“, prokomentarisao je kratko Behmen u društvu Harisa Ihtijarevića, protiv čije se firme trenutno vodi istraga.

Kako smo jučer i najavili, danas objavljujemo spisak spornih poslova Harisa Ihtijarevića i to samo u prošloj godini. Za sve one kojima nije jasno da dolazak rukovodstva SDP-a znači i amnestiranje svega što je Ihtijarević radio proteklih godina, objavljujemo najzanimljivije detalje njegovog “predanog” rada u Službi za zajedničke poslove u kojoj je nakon njegovog mandata ostavljen minus od nekoliko miliona maraka.

Šta je bilo, bilo je

U martu ove godine Haris Ihtijarević je razriješen dužnosti direktora Službe za zajedničke poslove Federacije BiH. Iza sebe je, sudeći po revizorskim izvještajima, ostavio mnoge nepravilnosti na koje je upozoravano godinama. Ni zbog jedne od njih, na koje su izvještaji upućivali i prošlih godina, nikada nije sankcionisan. Dužnost direktora nesmetano je obavljao sve dok se samoinicijativno nije odlučio povući.

U Izvještaju o reviziji finansijskih izvještaja Službe za zajedničke poslove organa i tijela FBiH za 2010. godinu revizori upozoravaju da preporuke iz prethodnih godina u vezi sa propustima u poslovanju uglavnom nisu ispoštovane.

Nezakonitosti su uočene i u 2010. Zanimljivo je kako je Služba obavezna provoditi i internu reviziju ali je mjesto revizora nepopunjeno. Tako je moguće da Služba neometano, godinama, pod palicom Harisa Ihtijarevića, vrši najrazličitije vrste nezakonitosti i pronevjera – od dodjela poslovnih prostora do lopovluka s novogodišnjim paketićima. Lista nepravilnosti je neiscrpna. Evo čiji restoran otvara vrh vladajućeg SDP-a BiH:

Nekretnine

Zahvaljujući činjenici da nije bilo internih pisanih procedura nije uspostavljen registar preuzetih nekretnina.

Zbog lošeg poslovanja i upravljanja nekretninama preuzetim od Federalnog ministarstva odbrane budžet Federacije oštećen je za milionska sredstva.

Revizori nisu mogli potvrditi opravdanost uplata na ime potpore objektu Riva Trpanj u iznosu od 185.000 KM, za koji uopće nije prezentovana dokumentacija da je u vlasništvu Službe.

Tokom mandata u Službi Haris Ihtijarević dodjeljivao je u zakup poslovne prostore po nerealno niskim cijenama, zakonom nedefinisanim rokom, ponekad i proširujući ili zaobilazeći odredbe i zaključke Federalne vlade. Takav je slučaj sa prostorom nekadašnje Park kafane u ulici M. Tita 11 u Sarajevu. Izdat je firmi Monex a revizori su utvrdili niz nepravilnosti. Zahvaljujući malverzacijama s tim prostorom danas je ponosni iznajmljivač prostora Raiffeisen banke u kojem je smješten McDonald’s.

Također, 2010. firmi Bajra u Tuzli je dodijeljen poslovni prostor u ulici Maršala Tita 38, za koje je nekadašnje FMO zaključilo ugovor o zakupu sa Modnom konfekcijom Sarajevo. Poduzimane su aktivnosti i za dodjelu poslovnog prostora u ulici Šenoina broj 8 zakupcu Nusretu Kastratu, za koji Služba ima zaključen ugovor o zakupu sa zakupcom Azrom Mustagrudić, a za koji ista prema izjavi nije u mogućnosti izmirivati obaveze koje je preuzela navedenim ugovorom.

Navedene aktivnosti nisu okončane do kraja 2010. godine, a ni do završetka revizije. Revizori nisu mogli potvrditi opravdanost dodjele poslovnih prostora u zakup bez objavljivanja javnog oglasa za dodjelu, s obzirom da takvim načinom nije osigurana transparentnost u dodjeli, čime bi se pružila mogućnost apliciranja svim zainteresovanim zakupcima i time stvorile pretpostavke za postizanja veće cijene zakupa.

Izdaci za smještaj federalnih institucija u Mostaru nisu u potpunosti opravdani a procedure provedene u skladu sa zakonom.

Pokloni

Ihtijarević je prošle godine potrošio 2.200 KM za kupovinu knjiga, bez predočavanja kome je i zašto knjige poklonio. Izdvojio je i 8.338 KM za kupovinu paketića za djecu uposlenika – njih 120. Jedan paketić je dakle koštao 70 KM. Nastranu cijena paketića, o čijem sadržaju prosječno bh. dijete vjerovatno može samo sanjati, reprezentacijom nije predviđena mogućnost kupovine uposlenicima ni njihovoj djeci.

Nije poštovan pravilnik o poklonima i sredstvima za reprezentaciju.

Putovanja

Bivši direktor Ihtijarević i pojedini uposlenici prilikom “službenih” putovanja u inostranstvo, za koja su potrošili 18.220 KM često nisu navodili ni svrhu ni izvještaj s putovanja. Iako je na to upozoravano i prethodnih godina, u 2010. uposlenici su se ponašali isto. Iako je precizirano kako dnevnica pokriva troškove jela i pića, uz naplatu dnevnica i putnih troškova počesto su prilagali i račune za konzumaciju jela i pića. I uredno ih naplaćivali. Nemilice se trošilo i na telefonske račune: skoro 130.000 u 2010:

“Uvidom u račune za mobilne telefone utvrdili smo da nisu prezentirani svi pojedinačni pregledi po brojevima mobilnih telefona, koji su sastavni dio zbirnih računa, iz kojeg razloga ne možemo potvrditi opravdanost nastalog troška, kao i dosljednu primjenu Odluke o ograničavanju troškova službenih telefona, na šta je ukazivano i prethodnim revizijama.

Renoviranja

Na poziciji stalnih sredstava – zgrade iskazani su ulaganja na adaptaciji Velike sale i pratećih prostora u zgradi Parlamenta FBiH u iznosu od 1.820.399 KM. I prethodnim revizijama skrenuta je pažnju da nije prezentirana dokumentacija kojom se potvrđuje osnov ulaganja, kao i da zgrada u koju je vršeno investicijsko ulaganje predstavlja vlasništvo FBiH, pa se ne može potvrditi osnovanost navedenog ulaganja i evidentiranja istog na poziciji stalnih sredstava u upotrebi.

Nagrade

Do novembra 2010. vršena je isplata uvećane plate za 50 posto pomoćniku direktora u Odjeljenju za pravne poslove iako nije bilo zakonskog osnova za to.

Reprezentacije

Iako Služba ima vlastiti Servis za poslove ugostiteljstva koji ruža usluge konzumacije jela i pića, u 2010. potrošeno je skoro 30.000 na reprezentaciju, a u većini slučajeva isplata je vršena na osnovu računa na ime konzumacije jela i pića, bez priložene specifikacije, a na računima nije naveden povod nastanka izdataka.

Budžet

U radu Službe uočena je i neusklađenost finansijskih knjiga, pa za 14.000 prihoda nije moguće utvrditi izvor. Time je prekršeno Uputstvo o izvršavanju budžeta sa Jedinstvenog računa Trezora.

Služba je pružala ugostiteljske usluge uposlenicima federalnih tijela i pri tom vršila naplatu istih u gotovini, a usluge pružala eksternim korisnicima i iste naplaćivala u gotovini i ispostavljanjem izlaznih faktura. Revizija skreće pažnju da se pružanje usluga na ovakav način ne može smatrati pružanjem ugostiteljskih usluga u internim restoranima i bifeima. Služba nije za ovaj segment poslovanja uspostavila knjigovodstvo propisano zakonskim propisima za ugostiteljsku djelatnost. Ugostiteljske usluge su obavljane i za tijela BiH, iako nije potpisan poseban sporazum između Vlade FBiH i Vijeća ministara BiH, kao i za druge organe i institucije na zahtjev istih, ali bez prethodnog traženja saglasnosti od strane Vlade FBiH i bez sačinjavanja ugovora, kako je propisano članom 1. Uredbe o Službi.

Izdaci za ugovore o djelu iskazani su u neto iznosu od 34.342 KM. Uvidom u dokumentaciju revizori su utvrdili da su u toku 2010.godine zaključivani ugovori za: poslove pružanja ugostiteljskih usluga za potrebe Vlade FBiH u Mostaru, poslovi osiguranja, kao i spremanja i uređenja prostora, izvršavanje poslova za potrebe Odsjeka za imovinsko-pravne poslove. Ugovori su zaključivali sa fizičkim licima na periode od mjesec dana, više puta u toku godine, sa istim predmetom ugovora. Imajući u vidu da se radi o poslovima koji su definisani Pravilnikom o unutrašnjoj organizacije, odnosno da se radi o redovnim poslovima Službe, ne može se potvrditi opravdanost zaključenih ugovora, kao i isplaćene naknade po osnovu istih. Nisu prezentirani ni izvještaji o obavljenom poslu po osnovu zaključenih ugovora, a za koje je izvršena isplata, piše Akta.ba

Prihvati notifikacije