Region

Ugostitelji već sad dižu cijene: Porcija ovog specijaliteta u Hrvatskoj 19 eura

Nikada turistička sezona u Hrvatskoj nije bila svima jednako dobra, pa tako neće biti ni ovogodišnja.

FOTO: PIXABAY
FOTO: PIXABAY

Trenutno se, recimo, splitski iznajmljivači žale da se njihovi apartmani ne pune onako kako su očekivali, ali u globalu domaćem turizmu zasad u ovoj godini ide više nego dobro.

Turistički promet

-Izuzetno smo zadovoljni dosadašnjim tokom, turistički promet za čak 12 posto premašuje rezultat iz rekordne 2019. godine i s velikim optimizmom ulazimo u glavni, ljetni dio turističke godine, kazao je krajem protekle sedmice, tokom sastanka ministrice turizma i direktora regionalnih turističkih zajednica, direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, koji napominje da su u toku promotivne aktivnosti Hrvatske u 14 evropskih zemalja te na dalekim tržištima, posebno u SAD, piše Večernji.hr.

Inače, od 1. januara do kraja juna Hrvatsku je posjetilo više od 3,5 miliona gostiju koji su ostvarili 10,7 miliona noćenja što je tri posto više nego spomenute 2019. Turistička godina stabilno je dobra praktički od prvog dana, a u špici će se, kako se očekuje, reprizirati scene iz najboljih sezona kad se tražio krevet više.

Ova bi godina trebala označiti i potpuni post-COVID oporavak domaćeg turizma, pa čak i nadmašiti pretpandemijske rezultate.

Rastu cijene

Jedina sjena koja se trenutno nadvija na turističkim optimizmom su cijene, koje su rasle lani, pa ponovno ove godine, a kako se približava špica, dodatno će rasti i kad je riječ o smještaju i izvanpansionskoj potrošnji. Zasad se to ne odražava na broj rezervacija, što je potvrda domaćinima da u Evropi ima dovoljno gostiju koji su spremni platiti ono što hrvatski turizam nudi.

Međutim, teško je znati šta će gosti misliti nakon povratka kućama ove jeseni. Dio je poskupljenja svakako opravdan, dio zbog inflacije i svih drugih poskupljenja praktično neizbježan, ali malo će ko imati razumijevanja kad se suoči da je ista usluga ovog ljeta skuplja zamalo sto posto nego lani.

Rast troškova

Recimo, da je ono što je u lanjskoj špici bila najviša cijena, sada normalna predsezonska cijena. Konkretno? Lignje u jednom pulskom restorančiću na plaži lani su početkom juna bile deset eura, a što je gostiju bivalo više, tako je u više navrata dizana i cijena, tačnije čak četiri puta.

U špici se tako popela na čak 143 kune, odnosno 19 eura kako je već tada euroorijentisani, nezasitni vlasnik istaknuo na ulazu. I to mu je, čini se, premalo. Ove je godine početna, predsezonska cijena istih lignji u istom lokalu već 19 eura. Kolika li će tek biti u špici?! Koliko li se tek ugostitelja duž obale služi sličnom matematikom? A to su stvari koje gosti ne praštaju. Pogotovo što ih je sve više vrlo osjetljivo na cijene. Nećemo o domaćima, ali lani je i 18 posto Evropljana zabrinjavao rast troškova putovanja, a ove je godine onih koji se s takvim brigama spremaju na odmor već 24 posto.