BiH

U 2022. godini 75 posto potrošača izjavilo da ne želi trošiti novac

U saradnji s USAID projektom "Diaspora Invest", Privrednom komorom Unsko-sanskog kantona i konferencijom PIT Krajina 2023 u Bihaću je održana radionica "Šta sve moramo znati o prilikama za izvoz roba u Njemačku" na kojoj je učestvovalo više od 40 predstavnika malih i srednjih biznisa te startup kompanija iz bihaćke regije.

FOTO: USAID
FOTO: USAID

Predavačica na radionici Mirela Kadić, stručnjakinja za promociju izvoza sa stalnom adresom u Kelnu, kazala je da izvoz nudi ekonomske prilike koje nisu ograničene domaćim tržištem.

“Neuspjeh ili kratkoročni uspjeh su neizbježni ako ne procijenite strana tržišta postavljajući osnovna pitanja. Razumijevanje veličine tržišta, potencijala proizvoda, preferencija potrošača i distributivnih kanala dobar je početak”, dodala je.

Nakon pandemije suočavamo se s inflacijom, ratnim stanjima i klimatskim promjenama. Potrošači su sve zahtjevniji. U 2022. godini 75 posto potrošača izjavilo je da više ne želi trošiti novac. Zapažamo trend potrošačke orijentacije prema trgovačkim markama u hrani, kozmetici i pićima.

“Ljudi i dalje provode vrijeme online, ali su selektivniji u pogledu ‘vremena provedenog pred ekranom’, koji bi trebao biti učinkovitije iskorišten i individualno prilagođen. Ponašanje potrošača se mijenja. Sada je fokus na smanjenju potrošnje, a to bi trebalo koristiti i planeti. Iako su oprezni s budžetima, potrošači i dalje traže proizvode koji su održivi i klimatski neutralni”, kazala je Kadić.

Iz USAID-ovog projekta ističu da je Kadić jedna od stručnjakinja iz bosanskohercegovačke dijaspore koji su se uključili u podršku lokalnim kompanijama u BiH putem Diaspora Expert Rostera. U dva mjeseca od početka ovog programa sarađivali su s 25 kompanija iz cijele zemlje.

“Pored direktnih kontakata, koristimo prilike kao što je PIT Krajina konferencija da podijelimo znanje i iskustvo dijaspore”, ističu iz USAID projekta “Diaspora Invest”.

Navode da današnja sesija pokazuje koliko poduzetnici žele ovakve informacije kako bi saznali više o tome kako se približiti njemačkom tržištu.

Organizatori su najavili da uskoro pripremaju i nekoliko sektorskih posjeta posrednika za izvoz jer je potencijal dijaspore u toj oblasti prepoznat u zajednici, saopćeno je iz USAID projekta “Diaspora Invest”.