Ekonomija

TEMA BOSNAINFO Federalno ministarstvo osim kataloških akcija cijena, nema konkretna rješenja!

"Zaključavanje" cijena pojedinih proizvoda ne rješava problem građana Bosne i Hercegovine.

FOTO: UNSPLASH
FOTO: UNSPLASH
Ilustracija

Od 15. marta počeo je drugi val dobrovoljnog projekta Federalnog ministarstva trgovine, trgovaca, proizvođača, potrošača i sindikata ”Zaključavamo cijene” i trajat će do 16. juna ove godine.

Popis proizvoda sa sniženom i zaključanom cijenom proširen je sa 40 na 60 proizvoda, saopćili su iz Federalnog ministarstva trgovine. Kako su ranije i najavili, u novi popis uvršteni su i proizvodi koje koriste oboljeli od celijakije i dijabetesa. Naime, na prijedlog udruženja ovih grupa, trgovci su izašli u susret i cijene za četiri proizvoda za poseban režim ishrane snizili su i zaključali u naredna tri mjeseca.

I to ovako na prvu lijepo zvuči, ali to nije dugoročna mjera koja olakšava potrošačima.

Pročitajte još

Ovo je samo zamajavanje javnosti da se kao nešto radi, da ne bi pitali šta je sa konkretnim dugoročnim mjerama!? Koji su to artikli sniženi možete pogledati OVDJE.

“Ovo je dakle kataloška akcija, supermarket ove akcije imaju svakih 7 ili 10 dana gdje izaberu od 20 do 50 proizvoda i štampaju neki katalog gdje kažu ‘ako budete kupovali ove proizvode možete ostvariti uštedu 50 ili 100 KM jer imamo akciju…’, to je dakle isto kao ovo zaključavanje cijena s tim da ovo traje malo duži period. Nekako se nezgodno uključilo Ministarstvo trgovine i ono se ponaša kao promoter pojedinih trgovačkih lanaca

. Ovo se dugoročno ne preporučuje budući da neki trgovački lanci nisu dio te akcije, a neki jesu. Pitanje je da li to treba da radi ministarstvo da se bavi kataloškim akcijama, jer to treba prepustiti marketima i generalno trebamo li pompezno najavljivati te kataloške akcije marketa koje se dešavaju realno svake sedmice?”, kazao je za Bosnainfo Admir Čavalić, predsjednik Odbora za ekonomsku i finansijsku politiku Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine.

Mnogo je nelogičnosti, ako samo površno uporedimo cijene u marketima možemo uvidjeti da itekako ima odstupanja u cijenama.

U odnosu na prethodnu godinu, skuplji su riža, pileće meso, tjestenina, kafa, so, ulje… Akcije cijena različitih artikala traju cijelu godinu, uglavnom trgovci koriste situaciju kada je proizvod pred istek roka da artiklu smanje cijenu.

Svakako da čim raste potražnja za nekim proizvodom, automatski raste i cijena istog, tako da ne čudi da baš riža doseže cijenu po kilogramu 8 KM i 9 KM u nekim trgovinama.

Cijene u trgovini
FOTO: BOSNAINFO

Zanimljivo je da cijena nije smanjena, čak je veća, a smanjena je gramaža mnogih proizvoda, pa tako odavno nemate čokoladu od 100 grama, već od 90 i 80 grama. Prije su bile čokolade od 100, 200 i 300 g. One koje su bile 300 sada su 280, pa i 220 g. Kafa, jogurt, deterdžent – samo su neki od proizvoda čije se pakovanje smanjuje.

I za ovo u biti ne možemo reći da je kršenje zakona, jer je težina proizvoda istaknuta na ambalaži, ali je li korektno prema potrošačima – nije!

Hrana je skuplja zato što gotovo sve uvozimo, bh proizvoda je jako malo, pa uvoznici mogu diktirati cijene. Jasno se vidi da je uvozna hrana skuplja nego u zemljama porijekla. Pa će te tako proizvode iz Njemačke, Slovenije, Austrije itd. platiti skuplje, nego što su kod njih.

A domaći proizvođači svoju hranu ne mogu plasirati adekvatno na naše tržište zato što uvoz diktira i pritišće proizvođače, koji nemaju dovoljnu subvenciju.

Evidentno je da će Bosni i Hercegovini doći na naplatu izostanak politike zaštite i unapređenja domaće proizvodnje hrane. Zaključavanje cijena kao što reče Čavalić je kataloška akcija koja je daleko od rješenja!

Ostaje zadatak za Federalno ministarstvo trgovine, trgovaca, proizvođača, potrošača i sindikata da razmisli o strategiji koja nije kataloška akcija cijena, već konkretna mjera!