IT

Što startupi trebaju znati o finansijama i kako tehnologija mijenja posao računovođama?

O finansiranju biznisa te računovodstvu bez registratora i papira razgovarali smo s CEO-om firmom za finansije i računovodstvo koja zapošljava gotovo jednako developera koliko i računovođa.

FOTO: NETOKRACIJA / PRINTSCREEN YT
FOTO: NETOKRACIJA / PRINTSCREEN YT

Tri brojke koje svaki osnivač startupa (i mali ili srednji poduzetnik) treba o svom poslovanju znati i usred noći cashflow (koliko novaca ima sada, koliko će imati za mjesec dana), prihodi i rashodi u realnom vremenu i marža.

S gostom ove epizode Netokracijinog podcasta Ivanom Roje, CEO-om Aestus grupe, razgovarali su iz netokracija.com o finansijama, računovodstvu, startupima, tehnologiji, digitalnim proizvodima, skaliranju poslovanja, bootstrapanju biznisa…

I o digitalnom proizvodu Parra kojega je razvila Aestus grupa, a koji njihovim klijentima – inače mali poduzetnici ili startupi – nudi upravo uvid u te ključne brojke.

Roje je otkrio i poslovnu filozofiju koja stoji iza njihovog inovativnog poslovnog modela – umjesto da se okrenu uobičajenom poslovnom modelu SaaS-a, oni su odlučili ići, kako kaže, težim načinom i Parru uklopili u svoje usluge. To im pomaže, dodaje Roje, da skaliraju svoj servisni biznis, ali i da ponude sve mogućnosti tehnologije upravo tim malim poduzetnicima koji nemaju resursa za ulaganja u velike sisteme.

Parra istovremeno mijenja i opis posla računovođama i odličan je primjer za digitalni proizvod koji od čovjeka preuzima one dosadne, administrativne poslove:

Računovođu zamišljamo kao nekoga tko sjedi za stolom zatrpan s hrpom papira. Naši nemaju niti jedan papir na stolu, sjede ispred dva monitora.

Uz pomoć tehnologije smo ih riješili velikog djela repetitivnih poslova poput knjiženja pa se mogu posvetiti više analitici i doista biti savjetnici klijentima. S druge strane, prva smo računovodstvena tvrtka koja ima odjel za customer success, što računovođe dodatno rasterećuje od komunikacije s klijentima.

U razgovoru Roje otkriva i:

kako je prodao svoj stan kako bi podigao kredit u banci kojim je finansirao svoj prvi poduzetnički pothvat;kako je Aestus grupa bootstrapanjem došla od 5 do 50 zaposlenih i zašto se smatraju startupom, a možda već i scaleupom; koji su izvori finansiranja dostupni poduzetnicima i startupima, koje brojke treba pokazati investitorima; kako izgleda kad računovođe postanu testeri softvera, a developeri uče o računovodstvenim procesima.