Kolumne

RJEČNIK POP KULTURE: Rachel Auburn prava je dekadentna diva kraja milenijuma

Kontrovezna britanska dizajnerka Rachel Auburn postala je jedna od najvećih zvijezda londonskog noćnog života osamdesetih godina.

FOTO: IHOUSEU.COM
FOTO: IHOUSEU.COM

Zajedno s ekscentričnim “party” umjetnikom Leighom Boweryjem posjećivala je legendarni disko-klub “Tabu”.

Pod nazivom “Tabu familija” okupila se bizarna dizajnirana ekipa koja je sredinom osamdesetih promovisala elektro-pop, ekstazi i kič.

Rachel je u klubu radila kao di-džej i, naravno, kreirala nevjerovatne šašave modele koje je sama nosila i promovisala.

Pravila je neobične muzičke spojeve, puštala je, npr., Madonnu miksanu s Mozartom itd.

Njeno teatralno ponašanje šokiralo je britansku puritansku javnost jer se oblačila kao lutka i hodala poput balerine iz Fellinijevog Casanove.

Sklonost pantomimi i brutalnoj neprikrivenoj seksualnosti, dizajnerski stil između nakaradne plesne mode sedamdesetih i neobaroka uveli su Rachel u svijet najzanimljivijih avangardnih kreatora.

Izlagala je u čuvenom alternativnom londonskom šoping centru “Hyper Hyper”, gdje je imala sopstvenu radnju radikalnog imena “Troši, troši, troši”.

Uz Pam Hogg i Alexandera McQueena, spada svakako u vrhunske predstavnike skrivene kulture iz domena dizajna i mode.

Poznat je njen moto da nije bitno šta se nosi na sebi, već kako se nešto nosi.

Rachel je prava nasljednica legendarne Vivienne Westwood, ali i autor s posebnim stilom.

Već s četrnaest godina zamijenila je dan za noć, a glamur i glem su postali njeni omiljeni pojmovi.

Provod u noćnim klubovima, orgije s prijateljima po stilu, bodi-art performansi sa suludim Boweryjem, dio su njenog umjetničkog životnog fazona.

Rachel Auburn je zbog svega navedenog prava dekadentna diva kraja milenijuma.