Više je i nasilja u školama, ali i cyberbullyinga, kojem su djeca izložena tijekom cijelog dana, odnosno i kad se iz škole vrate kući. Prema podacima UNICEF-a, 11% mladih u Europi ima problema s mentalnim zdravljem, od čega je 40% vezano za probleme poput depresije i anksioznosti.
“Ponekad su neka ponašanja normativna, nije svako probijanje granice problematično ponašanje. Ponekad je dobro da dijete istražuje i uči koje su granice. Trebamo gledati razvojnu fazu djeteta, odnosno je li riječ o djetetu ili adolescentu”, istaknula je psihoterapeutkinja Irena Kušić, koja se u radu često susreće s problematičnom djecom.
“Ponašanje je samo vrh sante leda. Ispod toga se nalaze silni problemi, poput usamljenosti ili narušene obiteljske dinamike. Ključ je u prevenciji. Ako krenemo od vrtića, od obitelji, od škola, puno toga možemo napraviti”, napomenula je u okviru susreta Salesianinih odgojnih večeri.
Roditeljima savjetuje nekoliko stvari: “Djecu od najranije dobi treba učiti socio-emocionalnoj regulaciji, toleranciji na frustraciju, prihvaćanju različitosti i strategiji rješavanja problema. To zvuči kao floskule, ali zaista su složene vještine koje i meni kao odrasloj osobi ponekad teško padaju.”
Konkretno, Kušić napominje da to znači da je važno provoditi vrijeme s djetetom i razgovarati s njim.