Ekonomija

Ovo su tri stvari o kojima biste trebali lagati kako biste dobili posao

Bonnie Dilber, menadžerica za zapošljavanje, tvrdi kako je ovo izazovno vrijeme za tražitelje posla te da je konkurencija velika.

FOTO: PIXABAY
FOTO: PIXABAY
Ilustracija

“Kao menadžer za zapošljavanje s devet godina iskustva, razumijem da firme žele zaposliti vrhunske talente koji će s vremenom rasti s njima”, navodi Dilber.

Stoga navodi tri pitanja za intervju na koja biste trebali pažljivo odgovoriti kako biste se predstavili na najbolji način, prenosi Business Insider.

Pitanje broj 1: Zašto ste napustili prethodni posao?

Odgovor koji zove na oprez je bilo koji odgovor koji uključuje pretjerano negativan stav ili napadanje bivšeg poslodavca. Zbog toga se firma koja provodi razgovore zapita jesu li problemi povezani s vama ili s radnim mjestom. Također se mogu brinuti da biste u budućnosti mogli negativno govoriti o njima.

“Vodstvo firme nema pojma što radi”, jedan je od primjera.

Pozitivniji odgovor bio bi usredotočiti se na ono što kandidat traži u svojoj sljedećoj ulozi i što ga uzbuđuje. Ako je potrebno spomenuti nešto manje pozitivno o bivšoj firmi, neka bude kratko.

“Stvari su išle sjajno, ali želio sam prihvatiti više izazova”, primjer je pozitivnog odgovora.

Pitanje br. 2: Zašto želite posao?

Ako ste isključivo usredotočeni na ono što ćete dobiti od firme, poput naknada i fleksibilnosti rada na daljinu, firma može pomisliti da vam nije dovoljno stalo do tog posla ili firme.

Ono što oni traže su kandidati koji se bolje pokažu u vezi s ovim pitanjem i idu dalje od razgovora o naknadama i beneficijama. Žele nekoga tko je proveo istraživanje, razumije čime se firma bavi i pokazuje entuzijazam.

“Tražim posao na daljinu kako bih mogao biti kod kuće sa svojom djecom”, primjer je lošeg odgovora.

Pozitivan odgovor ovdje je onaj koji se fokusira na ono što vas uzbuđuje u vezi s poslom, primjerice:

“Uzbuđen sam zbog mogućeg utjecaja koje firma stvara i stvarno želim biti dio toga.”

Pitanje br. 3: Gdje se vidite u budućnosti?

Skupo je zaposliti i obučiti nekoga. Firme se nadaju da će zaposliti nekoga tko će ostati dugoročno. Važno je izraziti svoje nade da ćete se dobro snaći u ulozi i dugoročno rasti s firmom.

Također, za firme je posebno zabrinjavajuće ako se netko prijavi za posao za koji je prekvalificiran — mogli bi pomisliti da će kandidat uskoro otići.

Primjeri loših odgovora su:

“Nadam se da ću preći u finansije, ali te je poslove teško pronaći. Stoga sam spreman raditi ovu ulogu podrške.”

“U budućnosti se nadam da ću ići na diplomski studij.”

Primjer pozitivnog odgovora ide u smjeru budućnosti:

“Nadam se da ću ostati na ovoj ulozi sljedeće dvije do tri godine i želio bih istražiti mogućnosti upravljanja ako je moguće.”