Magazin

Najveći kruzer na svijetu niko ne želi da kupi, prva destinacija - otpad!?

FOTO: SCREENSHOT/YOUTUBE
FOTO: SCREENSHOT/YOUTUBE

Nedovršeni mega kruzer, koji je po kapacitetu trebalo da bude jedan od najvećih brodova za krstarenje na svijetu, stoji u njjemačkom brodogradilištu i čeka da bude rashodovan, jer stečajni upravnici ne mogu da nađu kupca.

Donji trup broda poznatog kao Global Dream II, drugog broda globalne klase iz nesolventnog brodogradilišta MV Werften na njemačkoj baltičkoj obali, biće prodat po otkupnoj cijeni sekundarnih sirovina, izvestio je An Bord magazin, pozivajući se na stečajnog upravnika Kristofa Morgena. Mašine i veliki dio opreme, koji su već bili isporučeni, biće takođe prodati, rekao je Morgen na konferenciji za novinare u petak.

Morgenov fokus je sada na sestrinskom brodu Global Dream, koji je 80% završen i čeka u doku u Vismaru, u sjevernoj Njemačkoj, navodi časopis. Brodogradilište kompanije MV Werften u Vismaru je prodato pomorskoj jedinici Thyssenkrupp AG sa sjedištem u Kilu, koja planira da tamo gradi vojne brodove od 2024. godine, usred rastućih tenzija nakon ruske invazije na Ukrajinu. Thyssenkrupp Marine Sistems želi da veliki dok bude dostupan do kraja 2023. godine, navodi se u saopštenju.

Oba broda je prvobitno naručila kompanija Dream Cruises sa sjedištem u Aziji, koja je propala, zajedno sa svojom matičnom kompanijom Genting Hong Kong, ranije ove godine, nakon što je pandemija smanjila potražnju za krstarenjima.

Planovi za završetak Global Dream u Vismaru su propali, rekao je An Bord. Švedska kompanija Stena AB, koja je željela da kruzer koristi za krstarenja u Aziji, bila je jedina zainteresovana strana, ali se povukla kada je bivši vlasnik kompanije Genting, Lim Kok Taj, najavio novi brend kruzera u Singapuru, u isto vrijeme kada je Kina uvela stroga ograničenja putovanja, navodi časopis, takođe navodeći tenzije u Južnom kineskom moru.

Global Dream bi mogao da se odvuče na bilo koju lokaciju u svijetu okeanskim tegljačima, navodi časopis. Ako se u narednim sedmicama ne pronađe ozbiljan kupac, Morgen će morati da započne proces licitacije, koji bi omogućio brokerima brodova, koji imaju kontakte sa pomorskim otpadom, da podnesu svoje ponude, navodi se u saopštenju. Njemački graditelj brodova za krstarenje Meyer Werft, mogao bi da pomogne da se završi gradnja Global Dream kruzera, nakon čega bi brod bio “upakovan” zbog trenutnog nedostatka kupaca, saopštio je ove sedmice Ostsee-Zeitung, a prenosi Smartlife.