Specifičnost „Karamazovih“ jeste da publika može pogledati neovisno jedan dio od drugog, iako će sigurno teatarski zaljubljenici željeti dvije večeri zaredom imati vrhunski umjetnički doživljaj i cjelovito iskustvo. Također, nesumnjivo cjelovečernje iskustvo u tri čina očekuje publiku koja će 270 minuta uživati u Ani Karenjini.
Prvi dio „Braća Karamazovi – „Sve sretne porodice nalik su jedna na drugu“ na scenu donosi okosnicu romana – narativ o trojici braće (i četvrtom, nepriznatom), njihovu ocu i međusobnoj zapletenosti u obiteljske afere prepune zločina, krvoprolića i nesreće.
„Brutalnost, što tekstualna, što atmosferska, što vizualna, utkana je u spoj dramaturgije i režije, stvarajući tako određeni lajtmotiv cijele predstave, koja ne zaobilazi ni obiteljske stolove, ni romantične i prijateljske odnose, pa tako ni sami Crkveni vrh. Ona na scenu donosi svu okrutnost i bestijalnost svijeta u koje je Dostojevski smjestio svoje protagoniste, svijeta koji je naličje pakla, u čije se grotlo lako uvuče, a teško izađe.“, ističe se u kritici predstave Antonele Tošić.
Svi junaci ovog romana razlomljeni su unutar sebe, svaki lik na neki način čini svijet za sebe, a ujedno, gledamo ih iz različitih uglova, predstavljaju nam se iz više perspektiva, što je sve itekako izazovno za rad u teatru, oni su već kao lica u romanu izuzetno atraktivni i kazališno provokativni, zapazio je vrsni regionalni teatarski kritičar Mladen Bićanić, višegodišnji saradnik Festivala MESS.
Drugi dio „Braća Karamazovi – Svaka nesretna obitelj nesretna je na svoj način“ obuhvata često zanemarivanu narativnu liniju o obitelji Snegirevih i odnosu najmlađeg brata Karamazova, Aljoše, s dječacima okupljenima oko najmlađeg sina Snegirevih, Iljuše.
„Ove dvije večeri odvojene su staleškom klauzulom“, navodi Frljić u jednom razgovoru uoči premijere: „Tlačenje i marginalizacija jedne društvene klase transponirani su na razinu dramske strukture. Ta klasa je protjerana u drugu predstavu, nije joj dano ni pravo da dijeli isti scenski i narativni prostor sa svojim izrabljivačima. Odnosi iz jedne predstave pojavljuju se u drugom klasnom registru, ali aktantski model gotovo ostaje nepromijenjen – priča o Karamazovima se na razini motiva i strukture zrcali u priči o Snegirevima…“.
Prvi dio Karamazovih na programu Festivala je u petak, 30. septembra u 19 sati i 30 minuta, dok se drugi dio igra slijedeće veče, u subotu 01. oktobra, također u 19 sati i 30 minuta na sceni Narodnog pozorišta u Sarajevu.
Ulaznice se kupuju odvojeno za ove dvije predstave i svaka funkcionira kao zasebna cjelina.
Jedno od najpoznatijih djela dramskog klasika Lava Nikolajeviča Tolstoja, „Ana Karenjina“ oživjet će kroz izvedbu crnogorske koprodukcije Dramskog studija Prazan prostor i Kraljevskog pozorišta Zetski dom u režiji Mirka Radonjića iz Crne Gore.
„Ana Karenjina“ je trodijelna predstava (Priroda zaljubljivanja, Priroda vremena i Priroda ludila) i predstavlja potragu za načinima da se pročita Tolstojev klasik, te da se sa njim uđe u dijalog, a da dijalog bude platforma za promišljanje izvođača i publike o tome kako voljeti u ova luda vremena.
„Ana Karenjina“ je na programu Festivala MESS u petak, 07. oktobra sa početkom u 18 sati u Stolariji Narodnog pozorišta Sarajevo, a predstava traje 240 minuta sa dvije pauze.
Sve predstave Festivala su titlovane na engleski i bosanski jezik, a ulaznice će se uskoro moći kupiti putem partnerskog portala www.kupikartu.ba. Kompletan program je dostupan na zvaničnoj stranici Festivala MESS www.mess.ba