IT

Microsoft planira pokrenuti trgovinu mobilnih igara za Androide i iPhone

S europskim Aktom o digitalnom tržištu Apple i Google bi trebali otvoriti svoje platforme za konkurentske trgovine aplikacija, što želi iskoristiti Microsoft.

FOTO: PIXABAY
FOTO: PIXABAY
Ilustracija

Tržište mobilnih operativnih sistema posljednjih više od desetljeća obilježio je duopol Applea i Googlea koji su stvorili zatvoreni ekosistem tako da sve igre i aplikacije mogu ići samo preko njihovih online trgovina aplikacija. Google je u tom pogledu ipak malo popustljiviji te su dostupne alternativne trgovine na Androidu, no one nisu ostvarile neki značajan uspjeh.

Ta bi se situacija uskoro mogla promijeniti. Kompanije su pod velikim pritiskom europskih regulatora i europskog Akta o digitalnim tržištima kojemu se trebaju prilagoditi do marta sljedeće godine i koji bi trebao donijeti velike promjene na digitalno tržište. Jedna od tih promjena odnosi se i na zatvorenost operativnih sistema, odnosno njihovo otvaranja i mogućnosti korištenja alternativnih trgovina aplikacija na njima.

Jedna od kompanija koja namjerava iskoristiti te promjene i ugroziti duopol Applea i Googlea jest Microsoft. Kako je u jednom intervjuu naglasio prvi čovjek Microsoftova gaming odjela Phil Spencer, njegova kompanija s nestrpljenjem očekuje te promjene te, kada one postanu obvezne, planiraju predstaviti vlastitu trgovinu aplikacija za videoigre na Androidima i Appleovim mobilnim uređajima.

Na Xbox trgovini videoigara korisnicima će biti dostupan njihov sadržaj, kao i sadržaj njihovih partnera tako da će svi moći uživati u njihovim igrama na mobilnim ekranima. Naravno, ako se sadržaj ne kupuje putem Appleove i Googleove mobilne platforme, to znači da ove kompanije neće dobivati proviziju koja im sada pripada, što je veliki predmet spora između njih i firmi poput Epica i Spotifya.

Ipak, da bi ostvarili svoj naum i pokrenuli vlastiti app store za video igre za Androide i iPhone, potrebna je još jedna stvar, a to je da regulatori odobre Microsoftovu akviziciju Activision Blizzarda. Regulatorna tijela već neko vrijeme ispituju to preuzimanje kojem se najviše protivi Sony jer postoji zabrinutost da bi se Microsoftova kupovina Activision Blizzarda negativno odrazila na konkurentnost na gamerskom tržištu.

Iz Microsofta negiraju takvu mogućnost te su Sonyju, ali i Nintendu ponudili desetogodišnji ugovor prema koje bi Call of Duty bio dostupan isti dan na svim platformama, odnosno prema njemu Xbox ne bi imao nikakvu prednost u odnosu na konkurentske konzole kada je u pitanju CoD.

Izvor: Tech Crunch