Život

Kristijan Iličić: "Iran zaslužuje da u njemu provedem mjesec dana. Vidio sam toliko ljepota da se obavezno moram vratiti"

FOTO: INSTAGRAM

Popularni travel bloger Kristijan Iličić i njegova supruga Andrea trenutno uživaju u putovanju i to u Iranu. Kao i svaki put do sad Kristijan se trudi da prikaže realnu stranu života svake države koju posjeti.

Tako je i ovaj put iznova oduševio i prikazao dosad nevišenu stranu Irana.

Jedan djelić njegov iskustva koje je objavio na svom Instagramu donosimo u nastavku:

“Zaboravite sve što ste kroz medije čuli o Iranu. Osobito onaj dio koji se veže uz neviđeno nasilje, odsijecanje ruku, vješanje po trgovima.

Ova je država to ostavila za sobom u eri islamske revolucije, kada je vladao Homeini. Iskreno, i sam sam se vrlo iznenadio svime što sam ovdje zatekao, unatoč tomu što sam se već naučio da ne trebam mišljenje stvarati posredstvom medija. Ipak sam nakon Afganistana očekivao nekakve restrikcije, no u dva grada koja sam uspio posjetiti za svoga kratkog boravka u Iranu, vidio sam jednu iznimno otvorenu državu. Istina je da sam vidio samo djelić ove zemlje čija se bogata povijest proteže na više hiljada godina.

Današnji je Iran podijeljen između konzervativne struje koja se čvrsto drži uz religiju i liberalne koja je sklonija većem stupnju slobode i ravnopravnosti. I u ovoj zemlji postoje neki zakoni koji su nama na zapadu strani, primjerice, žene moraju biti pokrivene, no pokrivaju samo glavu no sve je to dosta opušteno. Vidio sam npr. da neke čak i skinu maramu kad su u restoranu. I ovdje je teoretski zabranjena muzika, no imate ulične svirače i to je normalno. Ponio sam iz Irana prekrasnu sliku mladih ljudi koji sjede pod mostom, puše nargilu, sviraju gitaru, pjevaju, vesele se… Jako me se to dojmilo! Alkohol je zabranjen, no mnogi piju alkoholna pića unutar svoja četiri zida. Daleko je danas sve ovo od one Homeinijeve revolucije!Ljudi u Teheranu i Esfahanu su vrlo gostoljubivi, vrlo susretljivi. Prilazili su nam na cesti, pitali odakle smo. Upoznao sam neke preko lokalnih kontakata i zvali su me k sebi u kuću, kraljevski me pogostili, nisu dali da išta plaćam. Najpoznatiji iranski travel blogger kojeg još nisam osobno upoznao Benyamin Marco mi je čak dao ključ svojega stana, gdje sam i odsjeo.

Tokom ovog kraćeg posjeta imao sam tri manja, no ne tako dramatična negativna iskustva – vidjeli ste na storijima, jedan mi je dječak u autobusu kopao po torbi dok je njegova baka ‘držala stražu’. Druga dva iskustva se mogu dogoditi bilo gdje u svijetu. Taksist me je htio prevariti za novce, a u jednom restoranu su mi htjeli vratiti manje novaca nego što su trebali.

Njihove su novčanice zbunjujuće, koriste rial i toman, na novčanicama pišu brojke s različitim brojem nula iako isto vrijede, treba malo da se snađete, ali nije ništa strašno.Iran je zemlja koju svakako treba posjetiti! Jeste li već bili tu i kakvi su vam dojmovi? Ono što sasvim sigurno znam, @Nomadik.Travel će imati ponude i za ovu destinaciju!

Bitno je samo da ste fokusirani kad baratate s novcem i sve će biti ok.U ovom kratkom posjetu vidio sam Teheran i Esfahan.Teheran je ogroman grad, metropola s 9 miliona stanovnika. Ima sve što imaju metropole, luksuzne dućane i tržnice, moderno odjevene ljude i one tradicionalne, a neka upozorenja su tipična za velegradove. Lokalci su mi npr. rekli da mobitel držim u džepu i pazim kojim ulicama hodam, jer bih mogao ostati bez njega. Dosta se krade. Inače, ako ovdje nekoga ulove u krađi neće mu odsjeći ruku kao nekad, on će samo završiti jedan dan u zatvoru i potom će ga pustiti.

Samo Teheran bih morao istraživati danima. Iran je općenito zemlja koja zaslužuje da u njoj provedem mjesec dana i sve dobro istražim, no ovoga puta zbog poslovnih obveza nisam mogao ostati duže od par dana, a glavni razlog posjeta bila je Halima.

Dok sam putovao u predivan grad Esfahan, saznao sam i da je u Iranu gorivo jeftinije od vode! Litra je 75 lipa. Usto građani na mjesečnoj razini imaju i 100 litara po povlaštenoj cijeni – tj. 50% popusta – pa tako za 5 eura dobiju sto litara goriva!

Esfahan se nekad zvao ‘Isfahan nasf-e jahan’ odnosno, ‘Isfahan je pola svijeta’. Nekad je to bio jedan od najvećih gradova na svijetu i čak je dva puta bio prijestolnica Irana. Njegov trg Naqsh-e Jahan je pravo čudo arhitekture. To je drugi najveći trg na svijetu. Neopisivo je lijep, posve je okružen bazarom. Sam bazar je isto pravo oduševljenje! Satima možete pregledavati najrazličitiju robu, niko vas ne povlači da kupujete – što je neobično za bazare – i svi su vrlo ležerni i ljubazni.

Poslijepodne i mlado i staro okupira trg, svi se druže, život je posve normalan. Nakon Afganistana sam očekivao da je društvo malo zatvorenije, ali to ovdje uopće nije slučaj. Vidio sam mladiće i djevojke kako zajedno šeću, pričaju, druže se. Djevojke vam prilaze i traže vas broj. U Afganistanu je to nezamislivo.Lokalni vodič mi je pokazao dvije predivne džamije, vidio sam toliko ljepota da se obavezno moram vratiti! Za nas koji dolazimo ovdje je sve dosta povoljno. U Iranu je zbog ekonomskih sankcija dosta jaka inflacija, pa tako strane valute svaki dan vrijede sve više”, poručuje Iličić.

Ovo je samo mali djelić ljepote koju Kristijan i Andrea objavljuju na svojim profilima, a više detalja u storiyima, čime če svoje pratioce novim počastiti ostaje da ih pratimo.