BiH

Ko najviše nabavlja skupa vozila u BiH?

Mnogi građani biraju između dostupnog i neophodnog, ali za institucije i zvaničnike u Bosni i hercegovini to ne vrijedi. Za pet mjeseci ove godine potrošili su oko deset miliona maraka na kupovinu luksuznih službenih automobila, podaci su koje je objavio Capital. Koliko su opravdane skupe nabavke vozila i koje institucije u BiH obnavljaju vozni park?

FOTO: ILUSTRACIJA/INFOVEZA
FOTO: ILUSTRACIJA/INFOVEZA

Vijeće ministara BiH i Parlament vodeći su po nabavci i obnavljaju voznog parka. A obnavlja se od državnog do kantonalnog nivoa. Skupa vozila se redovno nabavljaju, bez obzira na težak period i standard za građane, kaže novinar Amil Dučić koji je u nekoliko navrata pisao o ovoj temi.

“Bila je nabavka pet skupocjenih automobila,nabavku je izvršio generalni sekretarijat Vijeća ministara. Nabavka je teška više od pola miliona maraka, a nabavljaju se skupocjena vozila marke Audi, VW”, kaže Dučić

Prilikom istraživanja, kako je rekao naš sagovornik, došao je i do informacija da Parlament BiH za nova vozila planira izdvojiti 220 hiljada maraka.

“To je posebno interesantno zato što je Parlament ne tako davno,prije godinu ili dvije nabavio već tri skupocjena vozila za 330 hiljada maraka,tada su nabavljali vozila za rukovodstvo parlamenta”, govori Dučić

Pravilnikom o uvjetima nabavke i načinu korištenja službenih vozila u institucijama BiH, koji je usvojilo Vijeće ministara, predviđeno je da državne institucije nabavljaju, putnička vozila visoke klase nabavne vrijednosti do 160 hiljada maraka. Predsjedništvo BiH, Ustavni sud Bosne i Hercegovine i Ured za reviziju institucija BiH izuzeti su od primjene ovog pravilnika

Pa vozila nabavljaju i koriste prema svom posebnom pravilniku. Stoga, nisu iznenađujući medijski navodi o tome da je Predsjedništvo BiH nabavilo dva skupa vozila sa posebnim specifikacijama po enormnim ciframa od čak pola miliona maraka.

Država se bogati, političari bahate a građani siromaše, tako analitičar Pavlović objašnjava ovo pitanje u, kako kaže, siromašnoj zemlji. Prema pomenutom pravilniku jedino generalni sekretarijat Vijeća ministara BiH, uključujući Kabinet predsjedavajućeg Vijeća ministara, raspolaže sa dva vozila visoke klase.Najviše vozila niže srednje klase ima Ministarstvo odbrane BiH. Prodaja službenog vozila ili nabavka novog moguća je nakon pređenih minimalno 150 hiljada kilometara, kada je riječ o vozilima visoke i više srednje klase, te 100 hiljada kilometara za ostale klase vozila.

“Živimo u jednom čudnom ambijentu u kojem ljudi u politici doživljavaju da imaju pravo da žive neprimjereno dobro, da se voze u automobilima u kojima se ne voze ni veći i značajniji ljudi u Evropi a da oni objašnjavaju cijelu tu situaciju sa činjenicom da oni imaju pravo na trošenje”, mišljenja je Zoran Pavlović, ekonomski analitičar

Odogovore i komentar na naš upit o pravu na trošenje od spomenutih institucija nismo dobili.

“Ako postoji opravdanost obnavljanja voznog parka policijskih službenika,državne granične službe i ostalih segmenata koji su bitni za funkcioniranje sistema vlasti apsolutno sam za obnavljanje voznog parka,a ako bi se mijenjale samo limuzine zbog toga što su ostvarile 100 hiljada kilometara zbog nekakvih normi koje su to regulirale mislim da to nije opravdano”, izjavio je Albin Muslić, zastupnik SDP-a u ZD PSBiH

Zvaničnici na svim nivoima vlasti u BiH ugodno žive, za razliku od građana, koji upravo plaćajući poreze, osiguravaju novac i za obnaljanje voznog parka, piše BHRT