Naime, ono je skoro uvijek na 9:41, s time da je jedna vrsta uređaja iznimka (više o kojima se radi niže). No postoji zapravo vrlo zanimljiva priča iza ove tradicije.
Kako piše Readers Digest, priča iza ove brojke počinje još u januaru 2007., kada je osnivač Applea Steve Jobs najavio originalni iPhone. Osmislio je svoj uvodni govor tako da, kada otkrije iPhone oko 40 minuta nakon početka prezentacije, koja je počela u 9 ujutro, njegov sat odražava stvarno vrijeme – izvorno 9:42, a zatim, nakon što je još više izbrusio govor, 9:41. I ostalo je povijest, piše Index.hr.
Appleovi zaposlenici od tada najavljuju nove iOS uređaje i proizvode na isti način. I kao naklon ovoj neobičnoj tradiciji, vrijeme je također postavljeno na 9:41 u gotovo svakom dijelu marketinškog materijala za iPhone i iPad, prema Chrisu Capelleu, stručnjaku za Appleove proizvode.
Skeptični ste? Možete ovo provjeriti i sami. Na Appleovoj web stranici svi oglasi za novi iPhone 15 prikazuju 9:41 kao vrijeme. Isto vrijedi za svaku verziju novog iPada i MacBooka.
Oglasi koji prikazuju 9:41 “usredotočeni su na puštanje novih modela, što je obično u kasno ljeto ili ranu jesen”, kaže Capelle. Dok su raniji oglasi možda prikazivali 9:42 kao vrijeme, što je odražavalo Jobsovo prvotno vrijeme, svaka marketinška fotografija od lansiranja 2007. uključivala je počast 9:41, prema Capelleu.
Zapravo, neke od najpoznatijih i najupečatljivijih najava Appleovih proizvoda svih vremena prikazuju oznaku 9:41. Sjećate se kad je iPad prvi put predstavljen 2010.? Zaslon tableta prikazivao je 9:41. Kada je Apple otkrio da je dodao značajku videopoziva na svoje iPhone uređaje – što je danas poznato kao FaceTime – slike su prikazivale vrijeme kao 9:41.
Apple satovi, očito! Ispostavilo se da se ovi uređaji uvijek fotografiraju s vremenom postavljenim na 10:09 ujutro. Ovo slijedi uobičajenu praksu u oglašavanju satova, a to je da kazaljka za sat pokazuje malo iza broja 10, a kazaljka za minute tačno ispred broja 10.
Zašto, pitate se? To ne radi samo Apple Watch. Stručnjaci kažu da je ovaj raspored jednostavno radi estetike, stvarajući oblik koji privlači pozornost na logo tvrtke za satove ili bilo koju drugu grafiku koja se nalazi ispod broja 12.