Ključne činjenice
Datum puštanja vozila u prodaju je odložen najranije do 2028. godine, navodi Bloombergu, uz napomenu da je prethodni cilj kompanije za 2026. takođe bio pomjeren datum.
Apple sada radi na električnom vozilu sa ograničenijim funkcijama, vraćajući se na planove koji su nekada predviđali autonomno vozilo bez pedala ili volana.
Vozilo će raditi sa sistemom „Nivo 2+” koji je sposoban za autonomno centriranje trake i prilagodljivi tempomat u isto vrijeme, navodi Bloomberg. Dodaju da je to nekoliko koraka ispod prethodno planirane tehnologije „Nivoa 4” koja može autonomno da vozi automobil pod ograničenim okolnostima.
Apple-ov osvrt na projekat, kodnog naziva Titan, napravljen je nakon sastanaka u kom su učestvovali odbor kompanije, izvršni direktor Tim Cook i šef projekta Kevin Lynch, javlja Bloomberg, napominjući da je odbor pritiskao rukovodstvo kompanije tokom 2023.
Vozilo je navodno u razvoju od 2014. godine, iako su zvanični detalji o imenu automobila, specifikacijama i razvoju bili oskudni u posljednjoj deceniji.
Apple nije odmah odgovorio na Forbsov zahtjev za komentar.
Iznenađujuća činjenica
Neke od najranijih procjena objavljenih sredinom 2010-ih sugerišu da je Apple u početku vjerovao da će datum izlaska automobila biti 2019.
Akcije Apple-a su porasle za djelić procenta na 194,96 dolara. Akcije kompanije porasle su za više od 38 odsto u prošloj godini, nakon trgovanja od oko 140 dolara po akciji prošlog januara.
Ključna pozadina
Apple je uložio značajnu količinu resursa kompanije u projekat automobila, prema Bloombergu, koji još tvrdi da je Apple trošio stotine miliona dolara godišnje na to zbog višestrukih rundi otpuštanja, promjena strategije i kašnjenja. Dizajn automobila je bio u fazi pre-prototipa krajem 2022. Uspješno lansiranje električnog vozila bi stavilo Apple u direktnu konkurenciju sa proizvođačima automobila kao što su Tesla, Ford, GMC i Rivian, u koje je Amazon uložio više od 1,3 milijarde dolara.
Rukovodioci proizvođača vozila, kao što su generalni direktor Forda Jim Farley i izvršni direktor Tesle Elon Musk, nedavno su bacili sumnju na profitabilnost i bezbjednu primjenu potpuno autonomnih vozila. Funkcije samovožnje koje trenutno nude Tesla vozila uključuju automatsko upravljanje na gradskim ulicama i mogućnost zaustavljanja uz nadzor vozača. Potpuna autonomija vozila, prema Tesli, zavisi od „postizanja pouzdanosti koja je daleko veća od ljudskih vozača“ i regulatornog odobrenja.