Retrovizor

Cijeli svijet je plakao tog 1. maja: Sa 310 km/h otišao je ravno u smrt!

Danas se navršava 29 godina od pogibije jednog od najboljih vozača Formule jedan, Brazilca Ayrtona Senne.

FOTO: EPA/DANIEL DAL ZENNARO
FOTO: EPA/DANIEL DAL ZENNARO

Senna je poginuo 1. maja 1994. godine u 34. godini pošto je izgubio kontrolu nad svojim bolidom pri brzini od 310 km/h i udario u zid u krivini Tamburello na stazi “Enzo i Dino Ferrari” u Imoli. Dan ranije, na istoj stazi, tokom kvalifikacija na maltene istom mjestu život je izgubio i Austrijanac Roland Ratzenberger.

Rođen je kao Ayrton Sena da Silva u brazilskom Sao Paulu 21. marta 1960. Zbog problema sa koordinacijom pokreta, otac ga je kao dijete nagovorio da počne da vozi karting.

Kao tinejdžer je osvajao nagrade u kartingu, a 1982. se preselio u Englesku, kako bi se posvetio profesionalnoj karijeri u F1. U F1 je debitovao 1984. godine.

On je pažnju svjetske javnosti privukao iste godine na VN Monaka, kada je na stazi iza sebe ostavio Nikija Laudu i bio za petama Alainu Prostu, uprkos kiši koja je bila toliko jaka da je trka prekinuta.

Senna je zbog te vožnje zaradio poznati nadimak “Kišni čovjek”.

Prvu pobjedu ostvario je 1985. u Portugalu. Senna je u karijeri ostvario 41. pobjedu, a još 39 puta se našao na pobjedničkom podijumu. Legendarni Brazilac je osvojio tri titule šampiona (1988, 1990, 1991), a ostao je upamćen kao kralj kvalifikacija i najbolji vozač po kiši u historiji F1, piše Kurir.rs.

Na dan pogibije, Senna je vozio bolid Williamsa, a trku je započeo kao prvi na stazi. Snimak kamere postavljene u Schumacherovom bolidu pokazuje da je Sennin bolid u sedmom krugu dva puta proklizao, zbog čega je izletio sa staze u krivini Tamburello i udario u betonski zid koji nije bio zaštićen gumama. Senna je sa teškim povredama helikopterom prebačen u bolnicu u Bologni. On je preminuo nekoliko sati kasnije zbog povreda glave.

Snimak nesreće je obišao svijet i šokirao milione ljudi, a danas se taj događaj smatra jednim od najmračnijih trenutaka u sportskoj istoriji. U decembru 2009, britanski magazin “Autosport” ga je proglasio najboljim vozačem svih vremena, prema glasovima 217 sadašnjih i bivših vozača.