Sarajevo

BILI SMO U AMBULANTI U HRASNICI KOJA JE PRED KOLAPSOM Doktori ne stignu ni popričati s 80 pacijenata u smjeni, sestre trče sa šaltera u sobu za intervenciju... (FOTO)

O zdravlju blizu 15.000 stanovnika naselja Hrasnica brinu dvije doktorice u smjenama.

FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO

Gužve u hodnicima opština, bolnica, pošte, banaka, domova zdravlja… nešto je na šta smo navikli kroz život i haos koji tamo vlada uglavnom je rezultat loše postavljenog sistema rada raznih institucija i ustanova, nedostatka stručnog kadra, ali i ljenosti radnika dok ni narod koji posjećuje te objekte nekad nije baš na nivou kulture ponašanja, ali je definitivno najmanji krivac za takvu nastalu situaciju.

I kada, nakon što se pošteno načekamo, izgubimo pola dana i živi se preznojimo dok izvadimo dva papira, pomislimo da gore ne može, ipak saznamo da može.

Igrom slučaja posjetili smo ambulantu porodične medicine u Hrasnici, a ono što smo zatekli tamo ili preciznije unutar zidova iste zaista ne liči na jednu ustanovu iz 2024. godine koja pripada najuređenijem (barem bi tako trebalo biti), najopremljenijem, najbogatijem kantonu u državi. Da budemo precizniji, ovdje nije problem opremljenost ambulante koja je tehnički dovoljno opremljena (barem nam se na to nisu požalili zaposlenici), niti je problem infrastrukture koja djeluje prilično dobro, a i sama ambulanta je već decenijama na odličnom i prilaznom mjestu u najvećem prigradskom naselju u Sarajevu.

Pročitajte još

Problem nije oprema, nego kadar

Problem leži u činjenici da o zdravlju blizu 15.000 stanovnika Hrasnice brine ambulanta s 2 zaposlene doktorice i nekoliko medicinskih sestara!

Porazgovarali smo sa medicinskom sestrom koja je tu zaposlena, a usput i s nekima od pacijenata. I svi se slažu u jednom – ovako više ne ide!

FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO
Ovako izgleda jedan od "boljih dana" u hrasničkoj ambulanti

„Ko se ne naruči, može i po tri sata čekati“, „Ako sam naručen u 16 ne mora značiti da ću tada ući kod doktorice“, „Zvala sam na telefon 3 sata i niko se nije javio, pa sam zamolila kćerku da me doveze u ambulantu jer se nisam osjećala dobro“,… samo su neki od komentara ljudi koji posjećuju hrasničku ambulantu.

Medicinska sestra čije ime i prezime, naravno, nećemo otkrivati zbog mogućeg ugrožavanja njenog radnog mjesta, kaže da se nekim udarnim danima, pogotovo ponedjeljkom dešava da dnevno  kroz ruke 2 doktorice prođe preko 160 ljudi!

“To znači u posjeku da je taj dan doktorica u prvoj ili drugoj smjeni imala 80 pacijenata. U čekaonici je redovno haos, a doktori nekad tolikom brzinom moraju da obrade pacijenta da ne stignu kako treba ni da ga posavjetuju. Malo preslušaju, preporuče mu lijek i pošalju ga kući kako bi i drugi stigli na red. Ja radim na šalteru i u sobi za intervenciju u isto vrijjeme gdje moramo hitno primiti pacijenta, dati mu inekciju, provjeriti pritisak i slično…, plus što telefon zvoni neprekidno, ali se doslovno ne stignem nekad javiti na slušalicu koja stoji odmah tu pored mene jer je gužva na šalteru”, govori nam medicinska sestra hrasničke ambulante.

Nakon što smo kontaktirali agenciju AKAZ (Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu FBiH) i spomenuli im probleme s kojima se pacijenti susreću u ambulantama, ovog puta konkretno u Hrasnici, njihov odgovor bio je sljedeći:

Pročitajte još

“Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u FBIH u skladu sa Zakonom o zdravstvenoj zaštiti („Službene novine Federacije BiH“, br. 46/10 i 75/13), Zakona o apotekarskoj djelatnosti („Službene novine Federacije BiH“, 40/10) i Zakona o sistemu poboljšanja kvaliteta, sigurnosti i o akreditaciji u zdravstvu („Službene novine Federacije BiH“ br. 59/05, 52/11 i 6/17), te na osnovu Pravilnika o bližim uvjetima prostora, opreme i kadra za osnivanje i obavljanje zdravstvene djelatnosti u zdravstvenim ustanovama („Službene novine Federacije BIH“ broj: 5/20) vrši kontinuirani proces certifikacije i akreditacije u zdravstvenim ustanovama u FBIH.

Niko nije kriv?

S tim u vezi, Agencija nema direktnu nadležnost nad problemima koje ste obrazložili u upitu,“, napisali su nam iz AKAZ-a i preporučili da se obratimo JU Dom zdravlja KS.

FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO

Ipak, čini se da ni tamo nisu zaduženi za pomenute probleme ambulanata i domova zdravlja u KS (iako im naziv govori drugačije), a evo šta su nam poručili iz JUDZKS.

“JU Dom zdravlja Kantona Sarajevo kontinuirano i u skladu sa analizama i potrebama procesa rada vrši popunjavanje nedostajućeg kadra, poštujući pozitivne zakonske propise i akte Ustanove, posebno Pravilnika o radu. Posebno je bitno naglasiti, a što se može provjeriti na zvaničnoj web stranici Ustanove, da smo u 2023. godini objavili 15 Javnih oglasa i dva Interna oglasa, što je jasan primjer i pokazatelj da će se uvijek tražiti najbolje rješenje za angažovanje dodatnog ili zamjenskog kadra. JUDZKS je otvorena za sve reforme koje će dovesti do poboljšanja kvaliteta pruženih usluga. Smatramo da je ovo pitanje kompleksno i da se treba riješiti sistemski na višim nivoima vlasti u sklopu reorganizacije funkcionisanja cjelokupnog zdravstvenog sistema“, odgovorili su nam iz JUDZKS.

I tako dok se problem prebacuje do samog vrha države od kojeg se očito očekuje da iz temelja sve promijeni kada je sistem rada ambulanti, domova zdravlja, bolnica i drugih sličnih ustanova u pitanju, stotine pacijenata poput stampeda će psihofizički “lomiti i gaziti” i ovo malo doktora što nam je ostalo u porodičnoj medicini koja je na prvom mjestu kada odlazimo doktoru.