Ekonomija

Zornić za Bosnainfo potvrdio kakvo je stanje nafte u Federaciji, imamo li dovoljno zaliha

Cijene nafte variraju stalno, kakvo je stanje naftnih derivata, imamo li dovoljne zalihe u slučaju prijetnji energetskoj sigurnosti Federacije i države Bosne i Hercegovine?

FOTO: FENA / BOSNAINFO
FOTO: FENA / BOSNAINFO

Ovo je pitanje koje se nerijetko postavlja s pravom u našoj zemlji, jer se politika miješa i u ovaj sektor.

Predsjednik uprave Operator Terminali Federacije BiH Hermedin Zornić izjavio je za Bosnainfo da se aktivno radi na uspostavljanju tehničko-tehnoloških procesa, o stanju terminala i zaliha nafte kaže slijedeće:

“Što se tiče Živinica ono što smo imali u prvom kapacitetu to je napunjeno i to je na stanju zaliha od 2020. godine. Što se tiče Blažuja u završnoj smo fazi terminala, mislim da bi ga u naredna dva mjeseca trebali tehnički primiti, a ako Bog da ako sve bude uredu i krenuti sa zanavljanjem dodatnih obavezujućih rezervi negdje oko dodatnih 50 miliona”.

Pitali smo koliko je terminala u funkciji, u 2022. godini Zornić je izjavio da je u početnoj fazi gradnja terminala u Blažuju i da je planirana izgradnja terminala u Bihaću, dokle se došlo s tim?

” U funkciji imamo jedan terminal u Živinicama i ovaj u Blažuju bi trebao u naredna dva mjeseca biti u fulu.

Tender u Bihaću pada već četvrti put?

Tender Bihać je raspisan jednom, pa je tender pao, pa drugi, treći, e ovo je četvrti put sad. Mislio sam da ću ući u procese investicija krajem ovog prošlog mjeseca, međutim dobio sam neku žalbu i kako će šta će biti, to ništa ne znam. Po mom nekom sudu trebao bi tender da ugleda svjetlost dana, mi smo kao uprava obezbijedili sve potrebne elemente, između ostalog i sva finansijska sredstva, tako da ne bi bilo sporno nikakvo rješavanje početka izvođenja radova, a Mostar je uredu napravljen, revizije urađene, sumnjam da ćemo nešto novo stići, po pitanju pripreme da, a po pitanju glavnih radova sumnjam.

Kad je za Blažuj bio tender raspisan 6. juna tada je i za Bihać, trebalo je u isto vrijeme da krenu, jer su tenderi bili raspisani, međutim nešto se iskompliciralo, je li to politiško, pravno ili nekako stručno pitanje ne bih znao, uglavnom imamo problema”, ističe Zornić za Bosnainfo.

Pročitajte još

Svjedoci smo da cijene goriva variraju svaki dan, da li zakon o slobodnom formiranju cijena daje nekom za pravo da pravi marže po svom htijenju, Zornić tvrdi da je to baš tako.

“Čim je po slobodnoj osnovi onda vjerovatno da, jer zavisi kako je to ko kroz licence i certifikate naznačio. Mislim i stalno govorim da sam bio protivnik donošenja i formiranja takvog jednog zakona o slobodnom formiranju cijena, jer ako je sve drugo maržirano i formirano na način sukladno toj branši, zašto ne bi bilo i ovo, ali nisam možda ja taj koji treba ovo komentarisati.

Zalihe nafte nisu upitne

Stanje zaliha nafte nema veze sa formiranjem cijena, jer slobodno formiranje cijena daje zapravo svakom da uvoznik može odrediti maržu onoliku koliku on misli da može, e sad koliko ta marža u konačnici može biti za krajnjeg kupca ja ne znam. Dosta njih rade to kao da je marža marka.

Naše zalihe nisu upitne, ali to nije ni blizu onoga što zakon propisuje, mora se vidjeti kolika je ukupna prodata razina nafte na kraju fiskalne godine, pa onda naći presjek koji je potreban i ok evo dvije godine svi su me redom napadali ovako-onako, ali ja sam jedanaesta uprava koja je evo napravila i evo pravi treći terminal i ja ne valjam, pa sad vidite ko valja”, poručuje Zornić.

Prokomentarisao je i da je svjestan da njegov rad mnogima smeta i da kao takav ne odgovara.

Znači jedanaesti sam direktor u ovoj korporaciji i ja sad ne valjam, a ovo ostalo je valjda sve valjalo, zar je moguće da ovo nekome ne odgovara, ne znam što je to tako. Sad politika ova ili ona, nemam potrebe se nikom pravdati, ne želim politiku miješati sa biznisom”, tvrdi Zornić.

Za kraj našeg razgovora pitali smo u slučaju prijetnji energetskoj sigurnosti Federacije i države Bosne i Hercegovine i nekih crnih scenarija možemo li izdržati sa opskrbom nafte:

“S obzirom na neke okolnosti koje bi se ne daj Bože desile, mi imamo dole Luka-Ploče, to je sad drugi dio na jugu gdje bi mi mogli odreagovati sa 10 miliona, to nije problem, evo Željeznice su sad primjer kako su odradile svoj dio, ali nema brige uopšte bar što se tiče opskrbe naftom, biće sve dobro ako Bog da…“, kazao je Hermedin Zornić za Bosnainfo.